zalohovani velkeho mnozstvi dat

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Srpen 24 08:52:50 CEST 2003

On Sun, 24 Aug 2003 01:07:06 +0200, Petr Vileta wrote:

:> Zalohuji na pasku cisty tar a nechavam kompresi na DATce.
: Prominte, ze do toho kecam, ale delam i do HW, takze mi to neda se nezeptat.
: Proc zalohujete na pasku? Uz pred lety mi tento zpusob pripadal nekomfortni,
: pomaly a drahy, coz teprve dneska.

To zalezi na mnozstve zalohovanych dat. Pokial treba zalohovat
jedno PC, je tych moznosti viac. Pokial treba zalohovat vacsiu
siet a potrebne objemy su radu od niekolko sto GB vyssie,
je riesenie s paskami zatial stale najlepsie skalovatelne.
Vo firme mame napr. akehosi "robota" co vie sam zakladat
pasky a.p.

: Nehlede na to, ze paska je po 2 letech na vyhozeni, kdezto
: HDD vydrzi dele (pokud s nim nemlatite).

To si nie som tak isty. Pochopitelne ze archivacne full-backupy
sa urobia na pasky, ktore su vcelku cerstve. U pasok ktore
sa tocia je samozrejme treba sledovat zivotnost.

Tie sufliky tiez nie su vseliekom a pokial nejde o nejaky
zero-insertion-force system, nerucil by som za ich spravnu
funkciu po niekolkych stovkach cyklov.

Zdravi
--
                               Stano