zalohovani velkeho mnozstvi dat

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Srpen 24 09:16:07 CEST 2003

On Sun, 24 Aug 2003, Petr Vileta wrote:

> Prominte, ze do toho kecam, ale delam i do HW, takze mi to neda se nezeptat.
> Proc zalohujete na pasku? Uz pred lety mi tento zpusob pripadal nekomfortni,
> pomaly a drahy, coz teprve dneska. Kdyz dnes stoji 20GB IDE HDD asi 1800Kc
> bez DPH,  a zalohovany soubor ma podle pisatele 1.5GB, tak proc trvat na
> pasce? Proste dam do PC IDE suplik a po zalohovani disk ulozim do
> nehorlaveho trezoru, stejne jako drive pasku a stejne jako u pasku muzu
> "rotovat" treba 7 medii na tyden. Nehlede na to, ze paska je po 2 letech na
> vyhozeni, kdezto HDD vydrzi dele (pokud s nim nemlatite).

Tohle reseni pouzivam doma. Prijde mi akorat levnejsi. Jinak je
komplikovanejsi (pro pripojeni a odpojeni zalohovaciho disku je nutne
vypinat a zapinat pocitac) narocnejsi na obsluhu (jeste jsem nevidel
robota ktery by vymenoval IDE disky :-) ale robota na pasky v praci mam).
Mit 30 pasek v trezoru neni problem, ale nacpat tam 30 ide disku ?

A s tou spolehlivosti jste dost vedle. Neznam nespolehlivejsi zarizeni nez
je IDE disk. Ani SCSI disky nejsou zazracne. Zato paska mi prijde naprosto
bez problemu - nemam zkusenost s levnejsimi typy jen DAT, DLT a ECRIX ,
a muzu se spolehnout ze pri spravnem skladovani to tam bude i po letech
bez chyb. A na to se neda spolehnout ani u palenych CD (snad jen u
lisovanych). Zkratka pro profesionalni nasazeni kde je rozhoduji
spolehlivost a pouzitelnost zustava paska tim spravnym resenim.

> Petr

S pozdravem