ANOUNCE: Nebezpeci softwarovych patentu - protestni a informacnikampan

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Úterý Srpen 26 02:11:40 CEST 2003

>     rozhodli jsme se podporit demonstraci proti softwarovym patentum i
> jinou formou nez online stavkou - formou verejne informacni kampane
> probihajici dne 27.8. primo na ulicich ceskych mest. A hledame pripadne
> dalsi dobrovolniky, kteri by tuto kampan podporili i mimo mista kde se
> budeme pohybovat my.
Vazeni, nejsem nijak nadsen vidinou patentu na software, ale kdyz proti
necemu protestuji, potrebuji vedet, proti cemu. Tak jsem si precetl vsechny
zde (v konferenci) prezentovane texty (weby) a dosel jsem bohuzel k zaveru,
ze stejne jako protestujici si stezuji na vagnost patentovych formulaci,
jsou i jejich formulace vagni a velmi neurcite. Ani po precteni vsech
ceskych textu o protestu nejsem schopen rici, co konkretniho mi vadi,
protoze neznam navrh programu EU o patentech, nevim o cem chteji jednat.
Teprve az proti konkretnim navrhum na patentove pravo lze protestovat.
Jestlize napriklad nekdo vymysli novy prenosovy protokol, ktery odstrani
veskere nedostatky TCP/IP (pokus nejak jsou) a v budoucnu jej nahradi, pak
naopak pokladam za logicke, aby takovy clovek mohl na novy protokol vlastnit
patent. Mozna by se melo demonstrovat ZA neco a ne PROTI necemu. Napriklad
za to, aby z patentove ochrany byl vyloucen takovy SW, ktery jeho autor
zakonem predepsanym zpusobem zverejni (napr. na 10 serverech najednou, to je
priklad) a prohlasi o nem, ze jej dava zdarma k dispozici svetu.

--
Petr