Package management (Re: RH9 hacked)

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Srpen 26 12:48:41 CEST 2003

	Dovolim si oponovat, v dokumentaci zasadne nebyvaji uvadeny komponenty ve smyslu knihoven a autor dokumentace/komponenty predpoklada "beznou" instalaci - tedy spousta knihoven, ktere napr. na routerech tezko budete hledat... - tyto veci se casto dozvite bud primo z ldd nebo dynamicky linker zarve pri pokusu o spusteni.

> To už bych se raději pokusil znásilnit přímo databázi RPM,
> aby si jenom
> myslel, že tam je.

	A ono to jako nejde?

> Pokud kompromisní řešení neexistuje, neexistuje ani pro
> package management.

	Samozrejme, ale Vas cas, abyste to zjistil navic vynasobeny kazdym, kdo to chtel udelat je pomerne draha deviza....

> [...]
> skutečnosti
> bylo vyřešení "konfliktu" otázkou pěti minut (i bez
> rekompilace) a konflikt
> byl vymyšlen pouze jako forma ochrany neznalých uživatelů
> před potenciálně
> problémovou situací. A to se už vůbec nebavím o naprosto zcestných
> závislostech v jejichž důsledku má "minimální instalace" 300
> MB a systém
> mne nutí instalovat balíčky, o kterých vím, že je zcela jistě
> potřebovat
> nebudu, ale jsou vynuceny závislostmi. Vím, že jsou disky

	Na tyto profesionalni a specificke veci mam dve odpovedi, tykajici se ciste RPM - --nodeps a --force. Kdyz vite co delate, muzete to udelat... (stejne jako nerestartuji MS Windows pri kazde vyzve nejake stupidni komponenty, pokud vim, co jsem provedl). Nekdo mne za to posle do pekla, ale ony ty volby maji svuj vyznam... Pravda, nemohu za to, ze velke mnozstvi balicku je sestaveno skutecne velmi blbe...

> nemohu souhlasit s tvrzením, že jeden z nich je jednoznačně lepší. Oba
> mají své výhody a nevýhody.

	Z Vaseho popisu mi to inklinuje k zaveru, ze pro BFU je lepsi balickovaci system a pro profesionala spise "rucni" prace - muze byt, ale pokud mate na starosti desitky stroju, myslim, ze se radeji ponizite...