soft patenty

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Středa Srpen 27 09:54:55 CEST 2003

> da sa najst niekde nejaky rozbor toho ako
> vlastne mozu tie softwarove patenty ohrozit
> existenciu open source? ak to spravne chapem,
> pokial by zacali platit soft patenty a ja proste
> zoberiem nejaku zaujimavu cast linuxoveho kernelu,
> dobehnem na patentovy urad, patentujem si dany
> algoritmus a GNU ma potom proste smolu?
>
> alebo sa vlastne bat nemusime, ved EU zda sa
> podporuje linux a nepojde niecim takym ako
> soft patenty sam proti sebe, alebo GNU registruje
> ako prve dane patenty.
>
> alebo je vsetko uplne inak?

Ja to vidim asi takhle. Predstavte si, ze MS vymysli novy zpusob, jak
overovat uzivatele ve svych domenach. Nebude ani lepsi nez predchozi, ale
bude jiny. Necha si to patentovat. Samozrejme, vsechny MS OS to budou umet.
Vsechny nove MS OS budou umet jen tento zpusob. Ostatni OS maji bud smulu
nebo zaplati za uzivani patentu. Co by to znamenalo pro vyvoj treba samby je
asi jasne. Samba by musela bud zaplatit za patent, aby mohla pouzivat stejne
overovani nebo by se na ni proste nove MS OS nepripojily. Totez pro pripad
pripojeni z linuxu na Windows server.

TNX