Package management (Re: RH9 hacked)

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Srpen 27 10:12:04 CEST 2003

On Wed, Aug 27, 2003 at 09:46:10AM +0200, Pavel Janoušek wrote:

> A kdyz uz to prekladate, co Vam brani to zaroven zabalit a pak
> nainstalovat? Ono dat rpm --bb <file.spec> neni snad takovy problem,
> pravda dneska se to dela (muze delat) jinak...

Pokud to nehodlám distribuovat, je to opět zbytečná práce navíc. To jsou
právě ty situace, kdy mi package management přidělává práci a bez něj je
práce jednodušší.

> No nejlepe to presvedcite tak, ze to proste nainstalujete - trochu
> zacinam mit pocit, ze hledate cestu, proc ne, misto toho, abyste
> nasel cestu jak - kdyz ona skutecne existuje a kupodivu Vas balickovaci
> system nijak neomezi a dokonce Vam to jako bonus nabizi...:-)

To je pořád dokola. Napsal jsem jasně, že považuji za naprosto absurdní
instalovat celé RPM, které vůbec nepotřebuji a nehodlám používat, jenom
kvůli tomu, že na něm jsou nějaké závislosti. Systém, který by mne nutil
dělat takové nesmyslné věci, je jednoduše a prostě špatně navržený. Je
to daň za určitý komfort, dá se s tím vyrovnat, ale nevydávejte to,
proboha, za jeho výhodu.

Ještě jednou se pokusím vysvětlit, o co mi jde. Vůbec ne o to, že by se
package management neměl používat. A už vůbec ne o to, že by ty problémové
situace nešly vyřešit. Uvádím je jen jako příklad situací, kdy mi
komfortnější distribuce s package managementem a závislostmi práci
nezjednodušují, ale naopak přidělávají. A dělám to proto, že se tu
velmi často vyskytují názory, že použití jednodušší distribuce znamená
spoustu práce navíc, aniž by to cokoli přineslo.

                                                      Michal Kubeček

P.S. opravdu by nešlo zalamovat řádky?