soft patenty

Aben Siatris aben na webcom.sk
Středa Srpen 27 10:00:58 CEST 2003

Dňa St 27. August 2003 09:54 ste napísali:

> Ja to vidim asi takhle. Predstavte si, ze MS vymysli novy zpusob, jak
> overovat uzivatele ve svych domenach. Nebude ani lepsi nez predchozi, ale
> bude jiny. Necha si to patentovat. Samozrejme, vsechny MS OS to budou umet.
> Vsechny nove MS OS budou umet jen tento zpusob. Ostatni OS maji bud smulu
> nebo zaplati za uzivani patentu. Co by to znamenalo pro vyvoj treba samby je
> asi jasne. Samba by musela bud zaplatit za patent, aby mohla pouzivat stejne
> overovani nebo by se na ni proste nove MS OS nepripojily. Totez pro pripad
> pripojeni z linuxu na Windows server.
aha, takto ma to az nenapadlo.
pracujem v spolocnosti ktora vyvija trosku viac enterprise publikacny system
a keby sme si mohli patentovat rozne technologie ktore sme vyvinuli tak by som
sa nehneval. ovsem... bezime vyhradne na linuxoch a nieje mi vobec lahostajny
osud linuxu ani ostatnych produktov open source (apache, mysql).

otazka je tiez ci by MS nenabehol s niektorymi technologiami z kernelu linuxu
a nesnazil sa ich patentovat. tym by prakticky dokazal linux odstavit. je to
boj o cas. pokial by sa podarilo GNU patentovat to co by potrebovali, MS
a ktokolvek iny by nemohol implementovat do svojho OS "poznatky"
z inych, volnych OS. (co urcite robi a taktne sa o tom mlci)

je tu skutocne realna moznost ze EU povoli softwarove patenty?
podla toho co som sa docital uz si niekto v EU patentoval sposob
obchodovania typu amazon. takpoviediac kazdy elektronicky obchod
so zasielkovou sluzbou v EU moze teraz amazon znicit.