soft patenty

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Srpen 27 10:31:09 CEST 2003

	Prominte, asi jsem za opicema, ale cemu vadi, ze na urcitou vec ma firma A patent? At ho ma, at je platny... - cele je to snad spise o poplatcich a tedy zejmena o tom, jak firma A s tim svym patentem (at si sve fyzicke ci dusevni vlastnictvi chrani maximalnim moznym zpusobem, proti tomu snad nic nemate, stejne jako nemate nic probi treba financnim (a stale deravym) zakonum - vsechno vsem je snad komunismus, ktery jsme revolucne svrhli a chceme zpet to kapitalismu (a tedy blaho schopneho jedince povysit nad blaho spolecnosti) - tak ho sakra berme, ale se vsim) naklada... Vite na kolik "jiz naprosto beznych veci" by se dal dohledat patent? A co jako... Z nasi oblasti treba RSA - patent je tu, vyprsel, zmenilo to jako situaci v kryptografii?

	I Vami zmineny patent je to 25 let, vadilo to nekomu pri navrhu Mosaiku ci HTML v CERNu? Nevadilo, kdyby nebyl BT trubka, do dnes by to nikdo nevedel (a ze mu nevadily "odkazy" v HLP napovede v MS Windows)... - coz mne privadi na myslenku, ze patent jako takovy neni spatny, spatny je zpusob nakladani, ktery maji amici v zakone... - mozna by to byla cesta.

PS: Chapu rovnez hrozbu, ktera hrozi, ale nektere jednostranne "osvetne" nazory mi fakt vadi...
PPS: A doufam, ze mi nebude nekdo argmentovat kolem, motorem, dynamitem apod. - ano pokrok se neda zastavit, ale zpusob nalozeni s temito vecmi neodpovidal kapitalisticke spolecnosti - spousta dobrych ci genialnich veci se bezne i bez patentu "pohrbiva" proto, ze Ti co vladnou penezi nemaji dostatecne osviceni - to je zrejme v poradku...