soft patenty

Jiri Petrlik jiripetrlik na seznam.cz
Středa Srpen 27 14:40:47 CEST 2003

> a) uhradi se peniz, pokud to nekdo pozaduje
> b) vy nevite o software, ktery je dnes take pod GNU licenci, ktery je
> zatizeny patenty, a ktery byl "vyplacen" tak, ze vlastnik patentu i
> uzivatele jsou spokojeni? c) zanik neceho znamena vzdy, kdyz se pritvrduji
> pravidla - pokud se uzakoni, ze auta starsi 20 let nesmi na silnici, pak
> nikdy vase oko nespocine na krasne nalestene Octavii (nemyslim tu moderni
> plechovku), na perfektne vyzdobenem (recese) Trabantu apod.

Pokud ja naprogramuju skvely GPL kancelarsky balik a porusim tim patent aniz
bych treba o nem vedel. Kde vezmu penize abych ho vykoupil? Ja nemam 50mil ve
skrini :-). Jedina moznost je zebrat v nejaky nadaci. O tom by se ale jeste
dalo polemizovat ze je to spravne. Ale co je jeste horsi: ja ho treba ani
neporusim, ale nektera korporace bude rikat ze jo a kde ja vezmu penize na
soud? Ja je nemam a z toho programu taky neuvidim treba ani halir !! Sw
patenty davaji zbytecne moznost spolecnostem s velkymi zisky nicit ty mensi a
dokonce svobodny software. Protoze to vetsinou vsechno zalezi jenom na
kvalite PRAVNIHO ODDELENI. A kdo ma lepsi pravni oddeleni? Mala firma, nebo
velka.

> :-) A kde prosim je na Zemi kousek takoveto zeme?
Prominte prosim pane Mazanec, ze odpovidam na otazku pro Vas, ale takovy
kousek zeme je mezi dobrymi lidmi. Jinak se omlouvam a myslim ze toto uz je
nekam jinam nez do linux na linux.cz

Jiri Petrlik