soft patenty

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Srpen 27 15:04:26 CEST 2003

	Toto je ale prece selhani Office, nikoli zakona, az na zaklade tohoto patentu soud nekoho upranyruje, muzeme se bavit o dusledku...

> No jasne, dalsi nalepka k tem, co uz se lepi ;-) Uz ted me

	Ja to chtel na soucasnou plochu => opcet nalepek stejny, jen tech lzi mene...:-)

	Ale to jsme opet zpet - u jinych patentu mate to same...

> neporusim, ale nektera korporace bude rikat ze jo a kde ja
> vezmu penize na
> soud? Ja je nemam a z toho programu taky neuvidim treba ani
> halir !! Sw

	Pokud jste obvinen a nemuzete si dovolit pravnika, bude Vam pridelen, toto z bedny slysim furt... - v tomto pripade to neplati?

> dokonce svobodny software. Protoze to vetsinou vsechno zalezi
> jenom na
> kvalite PRAVNIHO ODDELENI. A kdo ma lepsi pravni oddeleni?
> Mala firma, nebo
> velka.

	To je ale problem soudnictvi, nikoli zakonu... Na co vlastne ty (vsechny) zakony mame, kdyz nas vlastne tak silne omezuji? Lidi jsou predatori a nic lepsiho si nezaslouzi... - ostatne, jako sice fikci doporucuji od A.C.Clarka knihu Spoust - mozna by se nektere myslenky (se kteryma se ztotoznuji) do teto diskuse hodily...

> Prominte prosim pane Mazanec, ze odpovidam na otazku pro Vas,
> ale takovy
> kousek zeme je mezi dobrymi lidmi. Jinak se omlouvam a myslim

	Ano na tom se shodneme, jenze tam nepotrebujeme zadne zakony. Naopak lidi maji potrebu se chranit proti lidem navzajem a proto mame zakony...

	Ne, nemyslim, ani jsem to tam prece takto nepsal. Ale skutecne se domnivam, ze k tomu prispely... (treba jen tim, ze umoznily majitelum vydelat love a obohatit svet o dalsi plody vyzkumu) - co je mensi zlo nedokazu posoudit.

> To neni zasluha toho, ze patenty existujou, to je pouze zasluha jejich
> vlastniku, ze _NEVYMAHAJI_ sva prava, ktera jim patent zajistuje.

	Samozrejme, presto velke mnozstvi IT veci, ktere hybou celym svetem vzniko v te zaprodane zemi, kde jsou takovato nebezpeci pravidlem - je to trochu paradox, nemyslite?

> uradech jen
> proto, abych mohl v klidu vyuzivat
> plody sve prace? Neni to pouze o rustu byrokracie a omezovani svobody
> jednotlivcu, pozirani mensich vetsimi?

	Abyste si uzival plody sve prace musite hybat zadkem, urednicky siml Vam to zneprijemni, timto urcite vic, ale bez hybani zadkem Vam do klina nic nespadne...

> Bylo by mozne patentovat nejaky algoritmus? Pokud ano mate patentovan
> pribeh, a ne zadne jeho zpracovani. A kdo ted tento pribeh bude chtit
> zpracovat
> bude mit co do cineni s Vami (samozrejme pokud svych prav
> vyuzijete, ale
> o to tady doufam nejde)

	Ano, je na tom neco spatne? Pokud chces se mnou komunikovat prizpusob se, pokud nechces, nevadi...

> A kdo rozhodne o tom co je silnejsi, co ma vetsi prioritu, zda patent
> nebo jine formy pravni ochrany SW? Soud? Dekuji, nechci. Dalsi duvod
> proti zavedeni SW patentu, ktere by podle techto slov mohly
> byt pouzite
> k niceni slabsi konkurence a k "napakovani" praviku. At zije pravni
> absurdistan.

	Ten ovsem kolem sebe zazivam dnes a denne, to uz je zrejme mistni kolorit... aneb s poctivosti nejdriv zhebnes...:-)