soft patenty

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Srpen 27 15:30:18 CEST 2003

	Prominte, nepochopil jsem presne na co se ptate, proto jsem napsal to co jsem napsal. Za "sw" patent bych treba ja povazoval treba RSA. Patentovan byl, na zaklade ceho nevim, domnivam se, ze tvurci se daji oznacit spise za akademiky nez za lidi od mlynku na penize...

>   Nevim o tom, ale vzhledem ke zneni soucasneho ceskeho
> patentoveho prava
> ("jeho vznik musí mít podstatu vývoje, lze patentovat pouze
> konkrétní řešení
> které prokazatelně funguje, lze patentovat pouze řešení, která jsou
> prokazatelně původní) bych o existenci trivialnich patentu v cechach
> pochyboval.

	Mne nektere takove patenty prisly, treba je uz vlastnici stahli... - ja to fakt nevim.

> patentovat mohla? Tak a
> to pravo mela?
>
>   Protoze ostatni toho prava treba vyuzili a jejich techlogie
> diky tomu
> zapadli a ted jsme mohli byt dal...

	No vidite, takze to ve svem dusledku a v konkretnim pripade mohlo byt kontraproduktivni...

> A o licenci na
> TCP CC.  ta vam ho neda (ma na to pravo). TCP CC neni nic zas tak
> prevratneho, ale diky tomu nema vas system dostatecne dobrou
> propustnost,
> takze na trhu s nim neuspejete.
>   Jake smlouvy? Proste pokud mam na trhu dostatecny podil,
> musi byt ostatni
> se mnou kompatibilni. Ale pokud jim nedam licenci (jakoze
> nemusim), tak mi
> nemohou konkurovat.

	No vidite - polozim vsak otazku - kdo za situaci muze? Zakaznici - tedy velka skupina si preje, aby se firma mel tak dobre, ze ostatni musi chodit s prosikem - kdo jiny by o tom mel rozhodovat nez spotrebitele? Ciste z tohoto pohledu bych byl schopen rici, ze se zdejsi komunita boji konkurencniho boje a umele si snazi uzmout vetsi cast kolace nez jakaji nalezi...

>   Dobre tak jinak: SW patenty zjevne nejsou tak
> nepostradatelne, protoze pro
> ochranu vysledku vyzkumu a vyvoje jsou pouzivany malo. Tedy jsou
> postradatelne. Zato jsou hodne pouzivany ve spekulativnich kauzach.

	A ted uprimnou otazku - toto vite nebo jste ovlivnen tim, ze se spekulativni kauzy medialne rozmazavaji? A ty jasne a pravne ciste nejsou vubec "zajimave"?