odpalena ext3, ale co FAT32 ?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 28 16:26:05 CEST 2003

>prva fat32 vyzera v poriadku, druha je
>totalne pokazena (adresare su blbosti, ale ide aspon namontovat).

Mně se stala taky krásná věc:
Mám 3 Barracudy 60GB primary master, 80GB secondary slave, 120GB secondary
master.

Jednoho ošklivého dne jsem zapnul počítač a nabootoval do WinXP (předchozí
dem jsem v nich byl také; v linux jsem nebyl a počítač se regulerně vypnul
na můj povel; jsem si na 99,9perioda% jistý, že jsem něměl žádný virus). Zde
jsem zjistil, že mi zmizely obě SCSI mechaniky CD-Rom. Ale co hůř! U 80GB a
120GB disku se všechny partition začaly hlásit jako Unformated! Nabootoval
jsem do linuxu a zde nešla připojit ani jedna partition z onoho 80GB a 120GB
disku. Jediné co pomohlo bylo nainstalovat na 1GB disk Windows98_SE a z nich
jsem viděl aspoň nějaká data na všech partitions; akorát najedné byly uplné
blbosti ... přišlo mi to jako španělština. Scandisk hlásil, že chybí první
byte ve FAT tabulce, který identifikuje, zda je disk naformátován. Ale i
přesto jsem viděl téměř všechna data a mohl je i kopírovat. V disk exploreru
jsem zjistil, že chybí všechny 1. kopie FAT tabulek a k dispozici jsou jen
2. kopie.

Zamrzelo mě, že Windows98_SE na FATky může a WindowsXP, ale hlavně LINUX na
FATky nemůže :o(. fsck se taky nechytal, protože je pouze pro Ext2.

Existují pod Linux nějaké utility pro opravu FAT32 (FAT16), kde je sehnat a
kolik stojí? Potěšily by i nějaké neplacené nástroje.

Děkuji za zkušennosti, Petr Novák.