soft patenty

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Srpen 29 10:39:40 CEST 2003

On Fri, Aug 29, 2003 at 10:13:35AM +0200, Martin `MJ' Mares wrote:
> Zdravim!

> Prosim, ukazte mi jedinou takovou firmu. Jsou firmy, ktere si patentuji
> cosi trivialniho, co uz davno vymysleli jini, a pak se snazi vysoudit

 Urcite, ale co kdyz je tu alespone jedna, ktera se chova jinak?

 Ziskem muze byt i to, ze nikdo jiny danou vec prave z duvodu
 blokovani nejakym patentem nepouzije. Opravdu si myslite, ze nekdo
 investuje (pomerne hodne penez) do podavani patentu a do jeho nasledneho
 hajeni a pritom na konci takoveho snazeni je nulova castka na strane
 zisku? Obavam se, ze zrovna ti kdo do neceho takoveho jdou umeji
 dobre pocitat (alespon penizky:-).

 BTW, co kdyz budu chtit svou tiskarnu naucit Adobe PostScript?
 (priznavam, ze nevim a nenasel jsem plati-li clovek pak za ochranou
 znamku nebo nejakou licenci/patent).

 Celkem znama vec je Unisys GIF, celkem rychle jsem nasel i pozadavky
 na placeni: http://lpf.ai.mit.edu/Patents/Gif/Gif.html

 Bylo by zajimave zjistit kolik penez vydelal Fraunhofer Institute na
 MP3, ale urcite to nebyla 0,- Celkem jednoznacny je nasledujici web:
 http://www.mp3licensing.com/royalty/index.html

 Jinak Google...

    Karel

--