soft patenty

Karel Bednar bednar na edu.cce.cz
Pátek Srpen 29 11:02:22 CEST 2003

> Prosim, ukazte mi jedinou takovou firmu. Jsou firmy, ktere si
> patentuji
> cosi trivialniho, co uz davno vymysleli jini, a pak se snazi vysoudit
> miliony nebo je ziskat za to, ze se soudit nebudou (coz jiste hranici
> s vydiranim, ale bohuzel je to tezko prokazatelne). Ale neznam jedinou
> firmu, ktera by v oblasti SW vyvinula neco opravdu noveho, patentovala
> si to a zivila se jen patentovymi licencemi.

A z ceho si proboha myslite ze ve svete na zapad od Ase funguji spickove
laboratore ?
 Bezna praxe  je  nezavisla (univerzitni atd) laborator  sve vysledky
proda komercni firme ktera si je sama patentuje, nebo na nakladech na
patent participuje.
Proto vedci kteri aspon trochu za neco stoji tahnou na zapad.  Na
spickovy vyzkum potrebujete spickove vybaveni  a to za statni penize
nikde neporidite.
Pravni ochrana vedomosti,  cistota a vymahatelnosti  patentoveho prava
je zasadni podminkou elitniho vyzkumu. I  proto jsou USA co se tyka
jakehokoliv vyzkumu pupkem sveta.
Pokud nemate  jistotu ze vasi myslenku  nikdo jednoduse  neslohne tak
zadny vyzkum nema cenu.
 Jen tak na okraj , nejvetsi srumec se  v dnesni dobe toci kolem
biotechnologii a organicke chemie.   Chtel bych vlastnit jednu mizernou
firmicku  ktera se zivi "JEN patentovymi licencemi". :o)))

--
Karel Bednar