S/390 Was: Re: Tradicni valky v linux na linux.cz

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Úterý Prosinec 2 21:17:52 CET 2003

On Tue, 2 Dec 2003, Jaroslav Lukesh wrote:

> Dovolil bych si projevit svou neznallost - proc  se to oznacuje jako 64
> bitove, kdyz IBM dela ty stroje jako 63(!) bitove? Teda jsem to nekde videl
> na webu IBM, kdyz jsem hledal veci kolem vyvojovych prostredku Javy, tak
> tam meli verze pro nekolik ruznych 63!!! bitovych stroju.

Nemylite si to s 31 bitovymi procesormi? Starsie S/390 boli 31 bitove. Teda
vlaste som niekde cital, ze boli 32 bitove ale most significant bit bol
pouzity na signalizaciu, ze sa pouziva 31 bitovy mod namiesto stareho 24
bitoveho modu.
Podla googla IBM uviedla 64 bitove S/390 koncom roku 2000.

OS dostupne pre S/390 su na
http://www-1.ibm.com/servers/eserver/zseries/os/.
Minimalne pri dvoch z nich (z/OS a Linux) je uvedene, ze su 64 bitove.
Pri linuxe je poznamka, ze existuje aj v 31 bitovom mode.

				jano