S/390 Was: Re: Tradicni valky v linux na linux.cz

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Prosinec 2 21:19:49 CET 2003

----------
> Odesílatel: Jan Derfinak <ja na mail.upjs.sk>
>
> Nemylite si to s 31 bitovymi procesormi? Starsie S/390 boli 31 bitove.
Teda
> vlaste som niekde cital, ze boli 32 bitove ale most significant bit bol
> pouzity na signalizaciu, ze sa pouziva 31 bitovy mod namiesto stareho 24
> bitoveho modu.
> Podla googla IBM uviedla 64 bitove S/390 koncom roku 2000.
>
> OS dostupne pre S/390 su na
> http://www-1.ibm.com/servers/eserver/zseries/os/.
> Minimalne pri dvoch z nich (z/OS a Linux) je uvedene, ze su 64 bitove.
> Pri linuxe je poznamka, ze existuje aj v 31 bitovom mode.

31 bitove jsem videl taky - o tech vim davno, ale prave ze i ty 63 bitove.
No nic, zkusim se na to ze sportu podivat zitra v praci jestli se zadari,
nebo jestli jsem videl bile mysky z unavy (fakt lih nepiju...)

JL.