SNMP vs. NFS - zatizeni site

Petr Klíma xklima08 na stud.fit.vutbr.cz
Sobota Prosinec 6 20:58:34 CET 2003

Jan Kasprzak wrote:
> Milan Kerslager wrote:
> : Take bych pri sberu pres NFS dal pozor na zamykani souboru (pres sit).
>
> 	Jo, presne tak. Pokud muzete generovat ten soubor znovu,
> tak pro konzistenci je asi nejlepsi metoda "vytvorit vedle docasny soubor,
> nalit tam data, udelat rename na finalni misto".
>
> 	Ale ja bych dal prednost SNMP (do net-snmp si muzete doprogramovat
> i sledovani vlastnich veci ve forme plug-inu (.so).

Diky za informace a namety k premysleni.
Jak jsem mozna uz psal v uvodnim prispevku, soucasny stav je ten, ze
40 vypocetnich uzlu sdili pres NFS databaze .rrd, pricemz na serveru
bezi apache a PHP skript vam na pozadani vygeneruje grafy pro urcity
uzel. Kdyz jsem se ptal, proc se data sbiraji lokalne a pak sdileji
pres NFS namisto sberu pres SNMP, dozvedel jsem se neco o tom, ze SNMP
je "kanon na vrabce" a neco o bezpecnostnich problemech.
Navazujici otazka - mate pozitivni zkusenosti s nejakym open source
produktem, ktery mi posbira definovana data se zadanych pocitacu a
ulozi je do RRD databazi?

--
Petr "Tosuja" Klima
mail: xklima08 at stud.fit.vutbr.cz