HW pro RH9

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Neděle Prosinec 7 16:39:05 CET 2003

> SATA od Promise je spatne. Posilal jsem sem uz URL na nejaky free
> driver a myslim, ze to pozdeji nekdo doplnil (ale v mailech to odlozene
> nemam):
>
> http://www.busybox.net/pdc-ultra-1.00.0.10.tgz

Nezkoušel jsem, ale určitě to udělám !

> Promise ma binarni ovladace jen pro nejake verze jadra na jejich Webu,
> nicmene jsem na jejich vykonnost slysel (drive) stiznosti.

Ale dají se sehnat i "zdrojáky" (alá NVidia - jádro ovladače je
binární, překládá se "meziksicht" na míru jádru, ale dá se to
honit i když verze jádra nesedí přesně. Vyzkoušeno !)

Co se týká výkonosti, dosáhl jsem na SATA rozhraní souvislý
datový tok cca 75MB/s (čtení 10 GB dat za cca 2:13, zápis za cca
2:07), což je IMHO slušné ...

Deska : MSI 845PE-2, čip PDC20376 (1x ATA + 2x SATA).

Na druhou ustranu po týdenním provozu mi jeden SATA disk v RAID0
poli odešel, takže z mám z technologie SATA rozpačité pocity
(i když za to nejspíš řadič nemůže - ten disk začal rachtat,
ovladsč napřed varuje o timeout-ech a pak disk vyřadí z pole ..
nejspíš hw závada).

> Takze doporucit se da bud VIA nebo Intel PIIX/ICH.

Já klidně můžu doporučit i Promnise :)

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s