ACPI

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Prosinec 8 10:51:17 CET 2003

> Zdravim,

> mam nainstalovany linux verze 2.4.23 na Trustix-u verze 2.0. Muj problem
> spociva v tom, ze  kazdy vikend, kdyz neni zadny provoz na tomto
> serveru, tak server se vypne(v pondeli po prichodu server je vyply a
> blika power dioda).Po precteni manualu k zakladni desce(ASUS CUSL2), je
> tento server ve sleep modu.V biosu v sekci "Power Management" je vse
  V tom pripade ho skutecne neco shodilo do sleepu. Tzn. problem nemuze
byt v UPSce nebo nekde externe. To by byl spise vypnuty.

> vyple. V konfiguraci lila jsem zadal tyto parametry : "noapm noacpi
> pci=noacpi acpi=off", pro vypnuti acpi rezimu. Porad vznika stejny
  To neni mozna nejlepsi napad, tim se jatro totiz uplne vykasle na
nejakou obsluhu PM ve vlastni rezii. Coz se muze hodit pokud je nejaky
cripled bios (jakoze je) protoze linux sam od sebe nesleepuje a pokud by
to bylo nahaodou blbe nastavene biosem tak ty hodnoty preplacne.

> problem. Zkousel jsem i upgradovat bios, ale zadny efekt.K serveru je
> pripojena UPS-ka i pres serial kabel, ale ta nedetekuje zadny problem v
> siti.
> V logach neni zadna zminka o nejakem shutdown ci necem podobnem.
> Nevite kde hledat problem. Jak se da v linuxu dat do sleep modu?Nemuze
> to byt nejaky externi zasah?
  Externi zasah to byt nemuze, v linuxu se do sleep modu da dostat
docela blbe (prikazy apm pripadne v acpi pmtest ale nemusi to fungovat
pripadne castejsi je, ze se uspi a hned probudi). Problem bude spise v
desce nebo biosu. Zkusil bych:
  a) zapnout acpi, a apm v setupu, nicmene stavy dat na disabled
(protoze vypnuti v setupu nemusi fungovat a potom se stane, ze bios
nastavi nejake zle hodnoty a nastavi prave i sleep stavy a vypinani
disku). Povypinat i magic key, k nalezeni u nekterych desek, vetsinou je
to ctr-alt-backspace a zpusobuje to dost problemu. Zapnout PM i v
linuxu. Nemelo by to delat problemy protoze uspavani proste bude
zakazano.
  b) pokud to i tak nebude fungovat, klidne server na vikend, pokud neni
zapotrebi (paklize na nem neni zadny provoz...) a muzes si to dovolit,
klidne ho odstav a nabootuj freedos a nech to bezet. Pokud se vypne i v
nem, bude to padny duvod k reklamaci protoze BIOS nepracuje tak jak by
mel nebo je vadna deska.

> Dik za kazde nakopnuti.
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz