HTB shaping v oboch smeroch

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Prosinec 12 09:59:51 CET 2003

zdravim all,

mam router s dvoma linkami do internetu, jedna z nich je DSL (ppp0),
tu druhu (eth0) si vsimat nemusime. a samozrejme mam lanku s
uzivatelmi, vo viacerych segmentoch, na viacerych interfaceoch (eth1,
eth2, ...). potrebujem tych uzivatelov nashapeovat na cca 192 kbps
downstream, 32 kilobit upstream (takato rychlost pre kazdeho z nich,
nie pre vsetkych dokopy - linka je dost rychla, momentalne rychlejsia
nez mozu byt su uzivatelia dokopy). uzivatelia maju byt shapeovani iba
pri prenose cez ppp0, voci ostatnym interfaces maju ist full speed.

momentalne mam nahodene htb cez htb.init, pricom shapeujem userov na
vnutornych interfacoch eth1, eth2, atd (co nie je to co chcem, lebo su
limitovani aj voci ostatnym vnutornym intf). na ppp0 sa mi to
nepodarilo vymysliet, lebo afaik shaping sa vykonava az po SNATe
(MASQ), takze uz neviem shapeovat kazdeho zvlast, lebo idu cez jednu
ip-cku. myslel som na markovanie, ale jednak uz mam marky pouzite inak
a musel by som do toho pripliest marky s maskami (i ked by to isto slo
spravit) a jednak som sa dostal k mailinglistu kde sa spominalo ze
markovanie prave na toto pouzitie (shaopvat po SNATe podla markov) nie
je vhodne, konkretne dovody neviem.

no a druhy problem je shapeovanie v opacnom smere. kedze musim
shapovat na vnutornych interfacoch eth1, eth2, .., lebo kvoli vyssie
uvedenym dovodom na ppp0 nemozem nashapovat opacny smer. IMQ
sa nedavno stalo unmaintained a este afaik nie je uplne vyladene,
nechcem spravit riesenie ktore bude nestabilne, bez oprav, a aj tak ho
budem musiet prerobit. a jedina moznost to asi nebude, ale inu
nepoznam. rad by som poprosit skusenych o nasmerovanie alebo priklad.

dakujem
michal rybarik