HTB shaping v oboch smeroch

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Prosinec 12 13:04:00 CET 2003

On Fri, Dec 12, 2003 at 09:59:51AM +0100, Rybarik, Michal wrote:
> zdravim all,
>
> mam router s dvoma linkami do internetu, jedna z nich je DSL (ppp0),
> tu druhu (eth0) si vsimat nemusime. a samozrejme mam lanku s
> uzivatelmi, vo viacerych segmentoch, na viacerych interfaceoch (eth1,
> eth2, ...). potrebujem tych uzivatelov nashapeovat na cca 192 kbps
> downstream, 32 kilobit upstream (takato rychlost pre kazdeho z nich,
> nie pre vsetkych dokopy - linka je dost rychla, momentalne rychlejsia
> nez mozu byt su uzivatelia dokopy). uzivatelia maju byt shapeovani iba
> pri prenose cez ppp0, voci ostatnym interfaces maju ist full speed.

> [...]

Myslim, ze jsem vas pochopil. Podobny problem jsem vyresil uplne ciste
takto: Na routeru (+fw) nema bezet nic jineho. Tedy mam jeden router
pripojeny pres ppp0 do netu a ten omezuje podle HTB internet. Pak mam
fileserver a AP jako samostatny stroj, ktery si omezuji jiny provoz.

Verte, ze je to nejlepsi reseni
-- Dalibor Straka