Jak je to s podporou fedory aneb co dat na server

Sobota Prosinec 13 13:20:58 CET 2003

On Fri, Dec 12, 2003 at 05:54:08PM +0100, Tomáš Janoušek wrote:
> Zdravim,
> chtel bych se zeptat, jestli je nejak jasne receno/znamo, jak to bude s updaty
> na Fedoru. Nekde jsem cetl/slysel, ze to ma byt tak 4 mesice, jinde zase ze by
> se nasli lidi, kteri by jeste pokracovali v updatech pro starsi (a hodne
> starsi) verze RHL, z cehoz by se mi skoro zdalo, ze i updaty na Fedora Core 1
> by mohly chvili vydrzet.

Na http://fedora.redhat.com je povidani o Fedora Legacy, ktera se ma
starat o end-of-life distribuce (cili udrzba komunitou). Je tam k tomu i
konference.

Na server bych (RH-like) spise doporucil http://www.whiteboxlinux.org,
protoze to je prelozeny RHEL 3 (Red Hat Enterprise Linux) a k tomu budou
vychazet zdrojaky oprav celych 5 let primo od Red Hatu. WhiteBoxLinux je
binarne identicka distribuce (resp. distribuce prelozena z identickych
zdrojaku), jsou pouze odstranene prvky s ochrannymi znamkami.

Ja si to davam vsude. Updaty jsou tady:

http://ftp.pslib.cz/pub/linux/whiteboxlinux.org/updates/testing/

Kdyz si nekdo nainstaluje WhiteBoxLinux RC2, prida si do /etc/yum.conf
tohle a muze aktualizovat (preklady jsem delal ja a delam je zatim jen
pro sve servery, dokud autor nezverejni oficialni):

[updates-testing]
name=Testing Updates
baseurl=http://ftp.pslib.cz/pub/linux/yum-repository/whiteboxlinux.org/updates/testing/

[updates]
name=Updates
baseurl=http://ftp.pslib.cz/pub/linux/yum-repository/whiteboxlinux.org/updates/3/

Samozrejme bude lepsi tohle URL zmenit na oficialni, az ho autor
WhiteBoxLinuxu uverejni.

Co se tyka debaty, doporucuji si rozmyslet davat na server neco unstable
nebo testing (natoz to doporucovat!), protoze krome potizi s security
updaty se vam to bude porad menit pod rukama. Debian stable je hezky,
ale zase po vetsinu casu s dost starymi komponenty (ma vubec podporu 5

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz