rozdeleni disku (was: up2date a prechod z RH7.0 na RH7.3)

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Pondělí Prosinec 15 17:47:04 CET 2003

On Sat, 13 Dec 2003, Jirka Kosina wrote:
> 1) je jiste dobre mit /home na jine partition kvuli tomu, aby pri pripadne
> reinstalaci/upgrade nebylo potreba preformatovat i uzivatelska data

To jsem rad, ze mi davate za pravdu (navic pro me je vice uzivatelskych
dat ne na /home ale /usr/local - jsou tam rozsahle specialni baliky
astronomickeho SW, jejichz konfigurace je komplikovanejsi nez cela
konfigurace Linuxu - a neexistuji zamerne v  rpm.

> 2) z becpecnostnich duvodu je _vice_ nez vhodne mit adresare kam uzivatele
> mohou zapisovat (/home, /tmp, /var) na jine partition nez se nachazi
> jakykoliv suid spustitelny program.

Tak tohle me ani nenapadlo resit na NB - obvykle tam delam sam nebo jako
root. Na stolnim stroji taky moc uzivatelu (jen par slusnych kolegu) nemam
a cele je to za FW.

Ale proc jsem zacal o deleni disku mluvit - chtel jsem odvratit puvodni
invektivy proc delim disk, kdyz je tak maly (30GB) a proc jsem pak
neschopny hladce upgradovat system. Zde se ze autori (zacatek puvodniho
threadu) silackych reci jak jim ty upgrady hladce sly, meli asi stesti,
nebo obrovskou trpelivost ;-)))

(cituji vytrzeno z kontextu a bez autoru (viz thread) - omlouvam se za
nekorektnost:)

--------------------
Moje predvidavost je takova, ze jsem si pro RH7.3 (ktery jsem postupne
upgradoval az na FC1) nechal na / 3GB a do toho se do dneska vejdu.

Jasne, ze chybi, ale mam prece ty instalacni CD a tak si to tam z nich
pridam, ne? :)

Já jsem měl RH6.1 na 1.2G a vše se tam vlezlo upgrade fungovalo uplně
normálně RH6,1.....až RH7.2

Teď na jiném PC disk 120G a upgrade RH7.3 .....až FC1 taktéž uplně
normálně, jinak na RH9 bylo prováděno upgrade po síti, nestahoval jsem
CD a taky OK.

Jinak když mám malý HD tak co ho kouskujete na malé oddíly ?
Já mám 120G a oddělil jsem pouze /boot abych vždy nabotoval něco jiného
by bylo kdybych tam měl disků více.

Jednoduše pokud mám jeden HD a ještě k tomu malý tak ho nekouskuji po 1G
:-(

Takze abych to uz (definitivne uzavrel) : jsou taci, co jim vse perfektne
chodi presne v duchu marketingovych proklamaci (to jsou Deti Stesteny,
maji ten spravny HW a vse jim jde hned(vyber balicku, dependence nechybi
apod) ) a pak my ostatni, co mame se vsim
jen problemy, nich nechodi jak ma a rozchodit to znamena spoustu
straveneho casu a mnoho experimentu. Pak to v nas zachova horkou vzpominku
a nechut to absolvovat cele znovu (napr kdyz neni misto na prislusne
particii, zacneme reorganizaci disku a novou verzi systemu preinstalujeme
z gruntu).

Jeste je moznost ze ti stastni uz zapomneli, kolik casu jim to zabralo,
kolikrat to museli opakovat a zustala jen stastna vzpominka , ze to v
podstate slo hladce ;-)

-P.S> omlouyvam se vsem respondentum puvodniho threadu za lehky ironismus
na jejich odpovedi.

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *