nacteni obrazku do DB v PHP

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Prosinec 16 11:18:44 CET 2003

On Tue, Dec 16, 2003 at 10:09:28AM +0100, MaReK Penguin Olšavský wrote:
> ^^^Za prve Te nazvu prasetem, protože dávat binární data do relační
> databáze není zrovna přístup, který by volil programátor, ale možná tak
> začínající amatér. Doporučuji obrázek uložit na server jako soubor

 Mate nejake  racionalni vysvetleni proc vyvojari  temer vsech relacnich
 databazi programuji  do svych produktu podporu  pro binarni data? Mozna
 jsou  to  take nejaka  zviratka  a  vsichni  si  tu jen  tak  spokojene
 chrochtame a  cekame az  nas ten  co nas  zove zveri  obstastni nejakym
 osvicenym a jiste bezkonfliknim zpusobem podanym nazorem...

 Moznosti jsou pochopitelne dve - tedy do DB a nebo mimo ni. O oboje
 ma svoje pro a proti.

 DB - snadny zpusob udrzovani
    - nejsou nutna prava k zapisu do FS
    - nektere DB nekterym formatum rozumeni (treba lze vyhledavat v
      obrazcich).
    - moznost daleko lepsiho a snadnejsiho vyuzivani dat z ruznych
      zdroju (treba vice webserveru nad jednou DB)

 FS - soubor zustava souborem a neni nutne s daty nejak dale
      manipulovat

 Do DB bych asi nedaval image CD.

 Pojem "binarni data"  je take dost relativni po  prohnani funkci base64
 (nebo podobnou) to uz moc binarni data nejsou a pak muzete pouzit bezny
 INSERT/UPDATE. Ja asi 5 let bez  jedineho zasahu provozuji aplikaci nad
 MySQL kde  jsou ukladany  ruzne doc a  rtf a je  to osetrovano  jen PHP
 funkci addslashes(). Dobre  je pokud  DB podporuje jeste  jine rozhrani
 ktere je  binary-safe (treba  (nedoporucuji) large-object  u PostgreSQL
 nebo u noveho PostgreSQL 7.4 posilani dat mimo vlastni dotaz).

> (třeba do adresáře pics) a do SQL databáze uložiy pouze jeho jméno...
> Čím budeš mít více dat v jednotlivých větách na databázi, tím bude
> dolování dat pomalejší, pokud je vět větší, než malé množství (tuto

 Lze mit tabulku jen se soubory a jejich ID (+index). Rychle to bude
 tak jak moc rychle je seekovani disku apod.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/