Otestovani spojeni

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Prosinec 17 12:30:29 CET 2003

> Mam ruzna zarizeni spojena pres TCP/IP (servery, bezdratova
> AP, klienty=
> apod.). Existuje nejaky software, kterym bych si mohl hlidat,
> zda jsou=
> zarizeni v provozu (ping) ? V pripade vypadku by me
> informoval mejlem =
> (popis zarizeni kdy nastal vypadek apod).
>
> Bylo by dobre nastavit napr. po jake dobe necinosti se ma
> upozorneni za=
> slat, v jakych intrevalech apod.

programoval som presne na monitoring wifi siete dohladovy system
(komercne), nasadeny bol zatial na monitoring 4 sieti o rozsahu
priblizne 5 az 80 uzlov. cyklicky pinga vsetky nastavene ip-cky a
vyhodnocuje chybovost. pri prechode cez nastavenu hranicu chybovosti
(xx%) sa okamzite generuje mail, jeho format je optimalizovany aj na
presmerovanie na SMS. sucastou je interaktivna mapa siete na webe,
pod klientskym prostredim windows sa daju nadefinovat kazdemu uzlu
prikazy ktore sa po kliknuti na uzol spustia, obvykle si tam admini
davaju putty s prislusnym loginname (staci po kliknuti vypisat heslo)
alebo snmp utilitu na konfiguraciu prislusneho typu AP-cka. serverova
cast bezi na linux/php, klientska na lubovolnej platforme, spustanie
aplikacii je robene pre win* only. notifikacie obsahuju aj delta-time
od poslednej zmeny stavu (inak povedane, ked uzol nabehne, je tam
informacia ako dlho bol spadnuty, a naopak). podla poziadaviek je vzdy
mozne features doplnit. viac info na michal zavinac rybarik bodka sk....