Gvim a font

Zdenek Bohm zdenek.bohm na gammarus.cz
Čtvrtek Prosinec 18 12:41:03 CET 2003

> No, sam pouzivam vetsinou vim/gvim. Ale pro nektere ucely shledavam
> velmi praktickym jEdit. Nevyhoda: je v Jave => rychlost. Ale na stroji
> s 1GHz CPU (a vyse :) uz je to bezproblemove.

Tak to je bohuzel pro me prekazka. Krome 1GHz mam i notebook P200MHz a
urcite nechci pouzivat nekolik editoru. Ale i kdybych mel same rychle
stroje, tohle bych urcite nepouzival - skutecnost, ze obyc. textovy
editor potrebuje high-end stroj (no dneska uz je to spis low-end, ze...)
jaksi zkousnout nedokazu :-)
Jenom pro zajimavost, nasel jsem svuj davny (vic nez rok stay) prispevek
ohledne pozadavku na editor, tak jeho cast prikladam (serazeno podle
dulezitosti). Jsou to moc narocne pozadavky?

- nema nic spolecneho s emacs ani vi (jak vidite, nejdulezitejsiho bodu
jsem se dnes uz chtel vzdat :-))
- je psany v cecku a ne nejakem pochybnem perl/python/java. Jinak
receno, potrebuji maly spustitelny kod, ne predehru k sadistickemu
zapraskani disku ruznymi dalsimi mnohamegovymi baliky.
- je siritelny pod nejakou z "volnych" licenci.
- bezi pod X nezavisle na Gnome, ci KDE. Bude slouzit predevsim k psani
html a php a kvuli Mozille musim mit X stejne spustena. (dneska bych
dodal: spustitelnost i v konzoli vyhodou)
- ma nejake jednoduche a prehledne menu prikazu (Open, Save Find,
Replace....)
- umi pracovat s nekolika otevrenymi dokumety zaraz a umoznuje
jednoduche prepinani mezi nimy (jedno kliknuti, nebo jedna kombinace
klaves).
- na nejake liste zobrazuje informaci o pozici kurzoru v dokumentu
radek/sloupec.
- ma zvyrazneni syntaxe pro html a php, pripadne dalsi "jazyky", nebo
neni z principu problem to tam dodelat.
- umi nadefinovat nejakou klavesovou zkratku pro spusteni nejakeho
prikazu a zobrazit vysledek (toto asi neni moc dobre vysvetlene proste
hodilo by se, kdybych mohl psat treba LaTex dokument a pomoci klav.
zkratky ho prelozit a podivat se na pripadne chybove hlasky)
- je cesky

Dneska bych jeste pripsal, ze by mel umet Undo a Redo, nejlip viceurovnove.
Bohuzel takovy editor (pod Linuxem) asi neexistuje a pritom ty pozadavky
mi pripadaji uplne banalni...

S pozdravem Zdenek Bohm