Linux, Raid 1 a spolehlivost disku

Zdenek SUTR Kaminski sutr na nms12.prago.net
Pátek Prosinec 19 01:22:14 CET 2003

Hoj Dalibore,

On Thu, 18 Dec 2003, Dalibor Straka wrote:

> Nejlepsim resenim se mi jevi sehnat takovou kartu, ktera umi hardwarove
> mirroring disku. Tak abych po bootu videl pouze disk jeden. Kdyz jeden
> disk odejde, nabootuju a linux nepozna zmenu. Ale takovou kartu nemohu
> najit. Kdyz ma hw raid 1, ma rovnou i raid 5 a stoji >6000Kc. Nevite
> nekdo o karte, vhodne pro linux, ktera dela hw raid 1?

Nu, tusim, ze nejlevnejsi byl od Promisu nejaky FastTrak 6000  ci tak
nejak, bylo tam jeste nekde pismenko X. Ale stalo to tez kolem 6000
peneze.

> Zkousel jsem kartu s chipem silicon image, k tomu raidu mam odpor, uz
> jenom kvuli tomu, ze vidim vsechny disky.

No to je takovy winraid :-)

> Pripadne bych zadal i o radu, jak takovouto spolehlivost resite.

Nu ja to skutecne resim dvema disky, kterou jsou master a na ksande s nimi
uz nic nevisi. A sw raid...

--zk