Linux, Raid 1 a spolehlivost disku

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Prosinec 19 10:32:56 CET 2003

> Nejlepsim resenim se mi jevi sehnat takovou kartu, ktera umi
> hardwarove
> mirroring disku. Tak abych po bootu videl pouze disk jeden. Kdyz jeden
> disk odejde, nabootuju a linux nepozna zmenu. Ale takovou kartu nemohu
> najit. Kdyz ma hw raid 1, ma rovnou i raid 5 a stoji >6000Kc. Nevite
> nekdo o karte, vhodne pro linux, ktera dela hw raid 1?
>
> Zkousel jsem kartu s chipem silicon image, k tomu raidu mam odpor, uz
> jenom kvuli tomu, ze vidim vsechny disky.

s hw raidami na IDE nemam dobre skusenosti. ci uz silicon image, alebo
HPT370, alebo neviemco za chipset ktory do svojich IDE serverov drbe
hp/compaq. daleko najlepsie skusenosti mam so SW raidom, dva disky na
dvoch ksandach. defaultne davame na servre redhat, v instalatore sa da
raid velmi pohodlne rozbehat aj nad "/", spolu s lilom. strestesty aj
prax dopadla zatial vzdy dobre. vie bootnut z ktorehokolvek disku a
uplne korektne bezi aj s vypadnutym diskom. kolega s trochou namahy
rozbehal kompletny raid i na debiane, nie je to az tak easy ako na RH,
ale ide to.

moja rada, bud SW raid, alebo solidny SCSI HW raid. kvazi-HW IDE raidy
ktore som videl stoja za trt, je to zavisle na ovladaci, ovladac je niekedy
zavisly na verzii jadra, moze byt ze od isteho casu uz proste jadro
neupgradnete lebo sa zmeni nieco v jadre a novsi driver uz nebude (uz mam
takto jeden stroj zamrznuty na 2.4.18)... ked vam odide raid karta a uz taku
nezozeniete, mate o zabavu postarane.. a v neposlednom rade, linux SW raid
je urcite daleko viac vytestovany a odladeny ako nejake sikmooke drivery,
nie zriedka len binarne a pre konkretnu distribuciu a verziu.