Linux, Raid 1 a spolehlivost disku

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Prosinec 19 10:47:46 CET 2003

> Nejlepsim resenim se mi jevi sehnat takovou kartu, ktera umi
> hardwarove
> mirroring disku. Tak abych po bootu videl pouze disk jeden. Kdyz jeden
> disk odejde, nabootuju a linux nepozna zmenu. Ale takovou kartu nemohu
> najit. Kdyz ma hw raid 1, ma rovnou i raid 5 a stoji >6000Kc. Nevite
> nekdo o karte, vhodne pro linux, ktera dela hw raid 1?

... a este dodam, ze asi pred mesiacom mi kvazi-HW IDE raid od compaqu
uspesne zrusil data. odisiel v stroji disk, objednali sme spare, prisiel,
dal som prestavat pole, na konci zakrical ze je chyba a system sa uz
viac nerozbehol, data v prdeli. boh zaplat ze na starom (odidenom) disku
ostali, sice stare a nie kompletne, ale nakoniec som z toho vyskladal
chodivy system.

po asi mesacnom natahovani sa s compaqom z toho vyslo, ze dodany spare ma o
par sektorov menej ako povodny disk. a firmware v raid karte bol tak blby,
ze nezistil ze ma mensi disk, ale pri rebuildovani pisal dalej a
poprepisoval si ine casti disku, a po reboote si to pre istotu zmirroroval
aj na dobry. keby to bol moj server, omlatim ho compaqu o hlavu a ziadam
nahradu skody. raid je tam na to, aby data chranil - a on si ich po havarii
jedneho disku zdemoluje aj na druhom, dobrom. nekupujte compaq, a radsej
ziadny IDE HW raid. zvazte si, ci viac verite kernelu, alebo nejakemu
proprietarnemu firmwaru a driveru.