Linux, Raid 1 a spolehlivost disku

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Prosinec 19 11:01:24 CET 2003

[snip]

	Vidite a proto je s podivem, jak zakaznici, kdyz maji "tak cenna data" setri, ze chudaci nemaji ani treba na slusny Mylex, ktery ma dobrou podporu (nerikam, ze uplne 100%) i v Linuxu - zminuji ho, protoze mam osobni zkusenosti - a ten podobne problemy spolehlive odhali a zabrani poskozeni pole. Opravdu si jeste nekdo po tech zdokumentovanych pruserech mysli, ze rekneme do 5.000,- Kc je mozno poridit opravdu vhodne (*) HW-RAID reseni?

(*) vhodne = urceno k ucelu, ktery zakaznik ocekava - tedy spolehlivost, stabilita, castecne i zaloha

PS: Ano ten Mylex nestoji jednotky tisic, ale taky nestoji 1/4 ceny serveru, aby se tak muselo setrit...

PPS: Provozuje plne v Linuxu nekdo ICH5R? Ja jsem zatim vsechny uspesne presvedcil, at vyuzijeme sice ICH5 SATA (via 2.4.X-ac kernely), ale RAID1 delame via kernel, zakaznici si nechali rici a jsou spokojeni... - uz existuje lepsi volba?