Vhodnost pouziti kernelu rady 2.6 v soucasnych distribucich (Slack 9.1)

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Prosinec 19 14:07:29 CET 2003

On Fri, Dec 19, 2003 at 12:02:18PM +0100, NOVOGEAR administrator na novogear.cz wrote:
> Je mozne bez problemu pouzivat kernel rady 2.6 v
> soucasnych distribucich, nebo je lepe pockat na
> jeho podporu v budoucich distribucich Linuxu.
>
> Me jadro 2.6 funguje, az na to ze v LILO nesmim mit

Jadra 2.6 jsou pomala. Bud je to bug, nebo vlastnost. Co ja vim,
kdyz uz to je preepmtivni i v kernel modu. Na serverech mi je to jedno,
(ty museji byt _spolehlive_ a cpu ma porad 50% idle), ale pri strihani
videa a prehravani je to zle.

> parametr vga=791, jinak mi to najede do cerne obrazovky.
No celej framebuffer je v 2.6 rade uplne spatnej. Asi zustanu na
desktopu u 2.4, protoze je pro me 2.6 nepouzitelna. Potrebuji mit na
ruznych konzolich ruzna rozliseni, coz 2.6 v ramci vycisteni kodu
podporovat nebude. Mam pro to _velmi_ rozumne duvody. A nechapu, proc,
kdyz to fungovalo, to nekdo zrusil.

> Ale nevim jestli muzu cekat pripadne dalsi problemy.
> Jedna se o nasazeni na file server  - Samba.
> Nevite jak na problem s vga parametrem?
Co pouzivate za grafiku? Prave predani parametru pres lilo je od 2.6
jedine spravne a jedine mozne, fbset zmizi.

-- Dalibor Straka