HW s nizkymi provoznimi naklady na mini firewall.

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Pondělí Prosinec 22 14:22:13 CET 2003

Dobry den.

Mam na svem pocitaci WXP Pro a Linux. Manzelka pouziva temer vyhradne WXP.
Od ctvrtka mam bezdratove pripojeni k internetu a zacaly se mi mnozit utoky
na muj pocitac. Ve Windows pouzivam Kerio Personal Firewall. Problem je v
tom, ze Kerio se casto pta, co ma udelat, kdyz dojde k nove udalosti. Ja si
s tim poradim, jenze manzelka ne. Odklikne, co trefi. Takze veskery FW
ztraci smysl.
Takze jsem si rekl, ze bych pred pracovni pocitac soupl neco s linuxovym
firewallem. Neco, co by bezelo porad a melo nastaveno jasne pravidla.
Jelikoz mam pevnou IP adresu a mam vlastni domenu, tak bych to pouzil i jako
mail server. Vhledem k rychlosti linky (128kbit) staci temer cokoliv. Ale
jde mi o to, ze nechci zadneho dalsiho energozrouta. Dival jsem se do
archivu a byl tam casto doporucovan stary notebook. Jenze stare notebooky i
z druhe ruky jsou porad dost drahe. Nehlede k tomu, ze bych k nemu
potreboval PCMCIA sitovku (pripadne dve, pokud tam neni zadna built-in). A
druha vec je, ze si nejsem jisty, jak ktery notebook funguje pod Linuxem.
Zda se mi, ze je tam horsi situace nez na normalnim desktopu (subjektivni
pocit, nemusi byt pravda). Vzhledem k tomu, ze uz i u nas se zacalo trochu
pouzivat DSL, tak si rikam, ze by nekdo mohl mit prakticke zkusenosti.
Poradi nekdo, jaky HW na to pouzit?
Pozadavky:
Nizke porizovaci naklady (muze byt z druhe ruky)
Nizke provozni naklady
Velikost (cim mensi, tim lepsi)
Hlucnost (cim tizsi, tim lepsi)

Je mi jasne, ze mezi nekterymi pozadavky muze byt neprima umera, ale hledam
nejake kompromisni reseni.

Dalsi vec:
Mate pripadne zkusenosti s takovymi temi HW krabickami na FW? Muzete neco
doporucit, co by zvladalo SMTP, DNS (cache), FW, NAT + vzdalenou
administraci? Pripadne dat tip co urcite nebrat?

Diky

Hezky den

TNX

P.S. Zejmena ten zaver asi bude uz OT, tak pripadne prosim posilejte
odpovedi primo na mou adresu.