komerce: vysel ABC Linux

Středa Prosinec 24 16:00:29 CET 2003

On Wed, Dec 24, 2003 at 11:34:31AM +0100, Radek Vybiral wrote:

> A smím tedy vědět, na základě jaké úvahy jsi k tomu závěru, že tento
> nabízený produkt musí být volně ke stažení, došel?
>
> Pokud je kromě vlastní upravené distribuce, podle předpokladu pod GPL,
> součástí i nějaký další vlastní obsah, který má jistou přidanou hodnotu
> a stanovený způsob šíření je prostřednictvím partnerů ve formě publikace
> s přiloženým CD, stále na tom neshledávám nic, co by si dle platných
> licenčních podmínek vynucovalo to CD nabízet volně ke stažení.

Diky za pouceni. Zda se, ze si myslis, ze jsem to nevedel.

Pokud se nekdo vydava za toho, kdo podporuje OpenSource nebo Linux,
obvykle chce komunite vratit alespon neco (kdyz us si bere plnymi
hrstmi). Je to takova slusnost (a vlastne prava napln OpenSource - totiz
sdileni jiz udelane prace). Nejjednodussi je to tak (kdyz uz nechci dat
binarni tvar), ze zverejnim zdrojaky.

Jiste by jejich "vylepseni" zajimalo vice lidi.

Nicmene (jak je videt), je lepsi se postarat o vlastni kapsu a nedat
vubec nic (a nebo tak, aby z toho nemel nikdo nic). Vsak se najde dost
takovych, kdo tomu zatleskaji a najdou si zduvodneni, proc to nejde.

Pritom o nic nejde. Ty pitomy zdrojaky muze vystavit kazdej trouba,
kterej si to koupi (nebo pujci). Takze neni *zadny* duvod, proc to tak
uzkostlive tajit. A nebo jen chteji i z toho ochoty vyrazit 200 Kc?

Jeste nejaky dotaz? Nebo ta hra na schovanou ma nekoho zachranit pred
jistojistym krachem?

Ono SUSE jako vzor asi mnohym sekne.

--
                        Milan Kerslager