komerce: vysel ABC Linux

Leos Literak literakl na abclinuxu.cz
Neděle Prosinec 28 10:47:49 CET 2003

Ahoj,

nehodlam komentovat Milanovy urazky a osocovani, stejne to
nema cenu. Nicmene narazil na jednu vec, na kterou jsme zapomneli.
A to je licence - rozhodne ji pridame do odkazovaneho clanku,
at nejsou zadne pochyby.

> Me by kazdopadne zajimalo, jak to s ABC Linuxem a licencemi je.
> Nepochybuju, ze to je nekde na tom CD nebo v prirucce uvedeno, ale presto,
> rad bych se dozvedel odpovedi na nasledujici otazky. Kdyz si sadu
> zakoupim, muzu:
>
> 1) udelat si kopie CD pro vlastni potrebu?
> 2) udelat kopie CD a dat/pujcit je (zadarmo) kamaradum?
> 3) vystavit image toho CD na verejnem webu?

ABC Linux jako distribuce je siren pod GPL, nicmene na ostatni
casti se vztahuje autorsky zakon. Jmenovite jde o text prirucky,
offline obsah, vyhledavani apod. Na CD je to presne vymezeno.

Na tohle tema jsem se pred vanocemi bavil s Pavlem Janikem,
bohuzel sedim u jineho pocitace a nemuzu tu zkopirovat verbatim
prepis. Kazdopadne mi muze byt svedkem, ze nemenim nazor :-)

Pokud nekdo udela ISO obraz distribuce ABC Linux a neda do nej
ten jeden adresar s texty, vyhledavanim apod., proste vezme
jen GPL cast CD a nekde ji vystavi, rozhodne nam to vadit nebude.

Zdrojove kody pro ni najdete na kazdem archivu debianu, respektive
knoppixu. Pokud jde o nase vylepseni, tak ty jsou soucasti binarniho
CD ve zdrojove podobe - jde prevazne o konfiguracni soubory.

Stravili jsme more casu nad vyberem softwaru, jeho nastavovanim,
instalaci ceskych prekladu a pak hlavne testovanim a odladovanim,
aby to vse pekne bez problemu slapalo. Takze nasi pridanou hodnotou
je prace a nastaveni, oboji najdete primo na tom CD. A jedine, o cem
by se dalo rici, ze jsou nase zdrojaky, jsou konfiguracni soubory
a ty najdete nekodovane primo na CD. Zdrojove balicky softwaru
pak na ftp://ftp.debian.org.

Hezke svatky!

	Leos

--