sa-learn

Tomáš Janoušek tomi na nomi.cz
Pondělí Prosinec 29 10:19:15 CET 2003

> Preji pekne Vanoce,
Zdravim a take preji pekne Vanoce,
> Asi pred dvema mesici jsem se tady na diskusi dozvedela, ze existuje
> sa-learn a usoudila jsem,
> ze moje dopisovani do konfiguraku neni moc cista prace.
> Ted potrebuju blokovat dalsi spam, tak jsem si precetla manual k sa-learn
> http://eu.spamassassin.org/doc/sa-learn.html
> a dostala jsem strach, abych nezkazila, co funguje. Mam totiz vlastne
> jen 7 spamu za posledni 2 mesice, ktere bych chtela naucit,
> a jeste navic preposlane od kolegy a vedouci.
Tusim ze se to pise i na strankach spamassassinnu, mozna jsem to nasel jinde,
ale je potreba aby byl spam a ham priblizne vyvazen, pokud mu budete davat jen
spam, je dost mozne (nezkousel jsem), ze vam bude oznacovat vetsinu veci za
spam, protoze proste nevi jak vypada ham. Kdyz mu date vic hamu, tak tim nic
nezkazite, akorat je pak mensi pravdepodobnost, ze prideli spamu dostatecny
pocet bodu.

> Muj dotaz: Je v tomto pripade opravdu spatne dopisovat odesilatele do
> amavisd.conf?
Neni to asi spatne, prijde mi ale mozna lepsi pouzivat pcre header checky
primo v postfixu.
> Jestli ano, znamena to, ze by mel mit kazdy uzivatel, ktery si stezuje
> na spamy, na Novellovskem disku
> adresar, napr. H:\\default\Users\Mail\spamy, kam by si ukladal svoje
> spamy, na ty by se poustel sa-learn --spam
> a na inbox by se spustil sa-learn --ham ?
Jo tohle je pomerne dobre reseni, u nas to ale resime tak ze lide spam
preposilaji na spam na nasedomena.cz, coz chodi postmasterovi a ten to pak jednou
za cas vezme a nauci to. Problem je pak ale s hamem, protoze vetsina lidi to
POPkou ze serveru maze a brat jako ham pouze postu tech 2 lidi, co to ctou na
serveru a nechavaji si prectene mejly, je asi trochu nedostatecne.
--