Fetchmail, Sendmail, Mutt

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Únor 1 18:49:15 CET 2003

On Sat, Feb 01, 2003 at 05:09:28PM +0100, Michal Karas wrote:
> Dobry den,
Rovnez hezky den,

> rozhodl jsem se, ze si zprovoznim postu pres vyse uvedene programy.
> Bohuzel vse nefunguje tak jak bych si predstavoval. Trapi me tyto problemy:
>
> 1) Pokazde kdyz prijde mail, tak pocitac pipne a na vsech textovych
> terminalech daneho uzivatele se o tom objevi zprava (prepisuje bezici
> programy). Pipnuti bych jeste i snesl, ale pokud prijde 200 zprav ...
> Predpokladam, ze toto dela sendmail. Existuje nejaky jednoduchy zpusob,
> jak toto chovani vypnout? V manualove strance jsem nic na zpusob volby
> silent nenasel.

Pipnuti + kratka textova zprava _muze_ byt dilem programu biff. Samotne
volani biff bez parametru zapricini vypsani jestli je zapnuto hlaseni.
"biff y" je vasim favoritem. Prikazy dostava od programu comsat, obvykle
volaneho pres (x)inetd, port cislo 512/udp.

> 2) Nejde mi odeslat mail na centrum.cz. Zprava se pokazde vrati
> (okamzite po odeslani) a hlasi tuto chybu: (reason: 553 5.4.3 Policy
> analysis reports DNS error with your source domain.). Jinak mi zatim
> zpravy sly posilat kamkoliv jinam, takze nevim v cem je problem ...
>
> 3) Mutt ma schopnost poslat prilohu rourou nejake aplikaci. Zatim jsem
> experimentoval s obrazky, ale vubec to nedopadlo dobre. Je nejaka
> moznost, jak si je mohu prohlednout, aniz bych je ukladal na disk?

Soubor /etc/mailcap resp. ~/.mailcap:
System/user definition for handling non-text mime types.
V pripade mutt by melo stacit "odentrovat" prilohu a zobrazi se.

> Dekuji za vasi trpelivost a pripadnou pomoc.

Neni zac :-)
> Michal Karas

-- Dalibor Straka