OT:GPL

Hynek Hanke hanke na volny.cz
Sobota Únor 1 19:36:05 CET 2003

On Sat, Feb 01, 2003 at 04:20:06PM +0100, Milan Kerslager wrote:
> Explicitne to neni v GPL receno, ale podle FAQ se to vyrazne doporucuje
> (pokud verejne sirite GPL aplikaci). Rekl bych, ze je to nejmene
> slusnost a kdokoliv dela mene, chova se nestandardnim zpusobem, ktery
> nepochybne v duchu GPL nejde.

Omlouvam se vsem, ze z toho zase bude flamewar,
ale nemuzu pristoupit na to, ze tu nekteri
ostatnim ucastnikum konference vnucuji nepravdu.

V GPL je explicitne receno, ze jediny komu musis
dat zdrojaky je ten, komu das binarky. Je to proto,
aby kazdy UZIVATEL software mel zaruceny 4 zakladni
svobody svobodneho software. Toto a pouze toto je
duch GPL.

GPL nemluvi (a ani tise nepredpoklada, jak se snazis
naznacit) o tom, KDO ma byt tvym uzivatelem. Cele FSF
je tohle uplne ukradene, to to opravdu nelze pochopit?

Ukladat ti povinnost dat _mne_ zdrojak nebo binarku
nejakeho programu je moc, ne svoboda. FSF jde jen
o to, aby ten software byl svobodny (viz definice),
nikoliv abych ho od tebe mohl vymahat.

GPL FAQ jsem sam cely prekladal a o tom mistu, na ktere
se odkazujes, nic nevim. Naopak z ostatnich dokumentu
myslim pomerne jasne vyplyva to, co jsem zde popsal.
Pokud pokladas za rozumne rozdmychavat opet flamewar,
prosim doloz svou domenku nejakou konkretni citaci
ci odkazem a budeme se bavit o tom, co ktera strana
(mozna ja) nepochopila nebo spatne interpretovala.

Ja chapu, ze ty bys radsi, kdyby GPL byla napsana trosku
jinak a kdyby si FSF myslela neco trosku jineho, a ja
se ted nebudu hadat o to, jestli by potom byl svet lepsi
a komunita svobodneho software stastnejsi, nevim, mozna
ano, ale toto tve prani proste nemuzes podavat nevim
kolika stum ctenaru teto konference jako fakt. Nic vic,
nic min.

Zdravi,
Hynek Hanke