gentoo linux

Martin 'MegaSoft' Mokry megac na ns.ipg.sk
Úterý Únor 4 10:46:28 CET 2003

On Mon, Feb 03, 2003 at 10:14:52PM +0100, JohnBlbec wrote:
> zdravim vsechny.
>
> poohlizim se po distribuci, ktera by me umoznila maximalni kontrolu nad
> vsim, co se deje a jejiz instalace by nedelala chaos v konfiguracnich
> souborech. mate nekdo zkusenosti se subj. (viz. http://www.gentoo.org)?
>
> redhat ci mandrake pro me z vyse uvedenych duvodu neprichazi v uvahu a
> debian je zase na muj vkus az prilis konzervativni. nejedna se me o vyuziti
> na poli serveru, chci desktop pro vyvoj sw.

Ja pouzivam gentoo na desktope uz par mesiacov a som velmi spokojny. Ako uz
niekto pisal, potrebuje to slusnejsie pripojenie do internetu (v robote mam
192 kbps) pretoze vsetko stahuje vo forme zdrojakov priamo z internetu.
Taktiez nezaskodi silnejsi procesor, aby sa skratil cas kompilacie, hlavne pri
balikoch ako OpenOffice alebo QT. A diskoveho miesta potrebuje tiez trochu
viac ako binarne distribucie, napriklad moj portage tree ma 2.2GB z toho
zbalene zdrojaky (ktore by som mohol v pripade potreby zmazat) zaberaju 2.1GB.
Ja to cele beham na notebooku HP OmniBook xe4500s s 256MB RAM a procesorom
P4 Mobile 1.6GHz, diskom 30GB a som spokojny.

--
Megac