gentoo linux

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Úterý Únor 4 11:24:41 CET 2003

Tue, Feb 04, 2003 at 12:27:55AM +0100, Milan Kerslager napsal(a):

> Nevim, co myslite pojmem "chaos". Konfiguracni soubory jsou stejne, jako

Hmm. Mohl byste sem prosim postout rc skript, ktery se ve vasem
milovanem RH pouziva k nahazovani nebo shazovani site? Muj (distribuce
Crux, http://www.crux.nu) vypada takhle:

#!/bin/sh
#
# /etc/rc.d/net: start/stop network
#

if [ "$1" = "start" ]; then
    /sbin/ifconfig lo 127.0.0.1
    /sbin/ifconfig eth0 62.24.73.x netmask 255.255.255.0
    /sbin/route add default gw 62.24.73.1
elif [ "$1" = "stop" ]; then
    /sbin/ifconfig eth0 down
    /sbin/ifconfig lo down
elif [ "$1" = "restart" ]; then
    $0 stop
    $0 start
else
    echo "usage: $0 start|stop"
fi

# End of file

A to jsem si tam jeste tu cast s restartem pripsal, protoze tam
puvodne nebyla. Jak tezke je podle vas slozite porozumnet tomuhle
skriptu? Jak tezke je prepsat ho, aby pouzival misto prehistorickeho
ifconfigu iproute? Jak tezke pridat do nej nahozeni/shozeni ipv6
rozhrani? Jak tezke je pripsat do nej trafic shaper?

A ted si predstavte, ze takovhe skripty mate vsude. Predstavte si, ze
skript zastavujici sluzbu se ji pokusi zabit podle toho co najde ve
vypisu ps a ne podle toho, co ma napsano v nejakem svem adresari?
Predstavte si ze sluzbu spustenou rucne muzete zastavit pomoci
skriptu. Uzasne, ze? Jde tohle v RH? A jde tohle v ZAKLADNI INSTALACI
RH?

A to neni vsechno. Predstavte si, ze zakadni instalace nekterych
distribuci -- takova ta obdoba RHckeho ,,minimalni instalace urcena
pro firewally a routery`` NEobsahuje xfree! Jak uzasny ten svet muze
byt, ze?

> jsou uvnitr RPM, instalator generuje snad jen XF86Config (plus casovou
> zonu, heslo roota, pripadne nastaveni firewallu a kong. pro Grub nebo
> LILO). Vetsina konf. souboru, ktere jsou v RPM, ma nejake implicitni
> konfiguracni soubory z orignalnich tarballu (+- par zmen).

Initskripty jsou prosim soucasti jakeho tarballu? Rad bych si je stahl
v ,,puvodni forme``.

> U Gentoo je zajimave, ze na zacatku stranky "About" pisi, ze je pro ty,
> kteri neradi "predvarene" distribuce. Ovsem o kousek nize se pise
> "auto-download, unpack, patch, configure, compile and install" ...
> "by typing in a single command". Hmm :-)

Gentoo neni prilis ,,cista`` distribuce. Npariklad rc skripty maji
zavislosti, takze kdyz zastavite logger, zastavi se vam i MTA, coz
osobne povazuji za jeste vetsi urazku nez kdyz se mne mkfs zepta,
jestli jsem si jisty.

V gentoo jde spis o optimalizace na urcity system a legalni problemy
(gentoo totiz nic nedistribuuje, poskytuje jenom skript, ktery vam
stahne a zkompiluje dany program, takze se v nem mohou objevit i
takove veci jako MPlayer, winex a podobne)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

7. Neozbrojená sekta není sektou.
-- Universální pravidla pro sekty