gentoo linux

Úterý Únor 4 11:55:44 CET 2003

Jakub Maa01 Jirků píše:

> Hmm. Mohl byste sem prosim postout rc skript, ktery se ve vasem
> milovanem RH pouziva k nahazovani nebo shazovani site? Muj (distribuce
	Já tedy RH nemiluji, ale informace poskytnout můžu. Systém se snaží
o co největší oddělení programu (skriptu) a nastavování konfigurace.

> Crux, http://www.crux.nu) vypada takhle:
>
> #!/bin/sh
> #
> # /etc/rc.d/net: start/stop network
> #
>
> if [ "$1" = "start" ]; then
>     /sbin/ifconfig lo 127.0.0.1
>     /sbin/ifconfig eth0 62.24.73.x netmask 255.255.255.0
> [...]
Takže ekvivalent k tomu vašemu příkladu je:

NETWORKING=yes
HOSTNAME=a.b.cz
GATEWAY=1.2.3.4

> A to jsem si tam jeste tu cast s restartem pripsal, protoze tam
> puvodne nebyla. Jak tezke je podle vas slozite porozumnet tomuhle
> skriptu? Jak tezke je prepsat ho, aby pouzival misto prehistorickeho
> ifconfigu iproute? Jak tezke pridat do nej nahozeni/shozeni ipv6
> rozhrani? Jak tezke je pripsat do nej trafic shaper?
	Inicializační skript v RHL je už připraven na ipv6, ipx, vpn, různé
možnosti routování a já nevím co ještě.

> A ted si predstavte, ze takovhe skripty mate vsude. Predstavte si, ze
> skript zastavujici sluzbu se ji pokusi zabit podle toho co najde ve
> vypisu ps a ne podle toho, co ma napsano v nejakem svem adresari?
> Predstavte si ze sluzbu spustenou rucne muzete zastavit pomoci
> skriptu. Uzasne, ze? Jde tohle v RH? A jde tohle v ZAKLADNI INSTALACI
> RH?
	Ne. Ano. Ano. Až budete spouštět víc kopií třeba apache, každého
s jinou konfigurací, budete třeba chtít zastavit nebo restartovat jenom
jednoho. Pak to, co uvádíte jako chování, není chyba, to je jiný přístup.

> A to neni vsechno. Predstavte si, ze zakadni instalace nekterych
> distribuci -- takova ta obdoba RHckeho ,,minimalni instalace urcena
> pro firewally a routery`` NEobsahuje xfree! Jak uzasny ten svet muze
> byt, ze?
	To sem pletete něco jiného. Málokomu se líbí, že to, čemu RH říká
minimální instalace, má velikost stovek megabajtů. Jenomže když pak narazíte
na nějaký problém, mnohem líp se bude řešit, když se můžete spolehnout na
přítomnost řady balíčků na disku. A dokud nové (od nuly naprogramované)
konfigurační nástroje budou mít jenom grafické rozhraní, nebude možné se
zbavit xfree. Tohle třeba časem pomine.

> Initskripty jsou prosim soucasti jakeho tarballu? Rad bych si je stahl
> v ,,puvodni forme``.
	Stáhněte si balíček se .src.rpm na konci. Initskripty jsou zcela
závislé na celé distribuci, proto je má každá distribuce jinak. Skládají
se vlastně z konfiguračních souborů a několika málo binárek jako přidané
hodnoty. V jiné distribuci budou málo užitečné, ani jako poučení, pokud
dělají všechno úplně jinak.