gentoo linux

Úterý Únor 4 11:57:40 CET 2003

On Tue, Feb 04, 2003 at 11:24:41AM +0100, Jakub Maa01 Jirků wrote:

> Hmm. Mohl byste sem prosim postout rc skript, ktery se ve vasem
> milovanem RH pouziva k nahazovani nebo shazovani site? Muj (distribuce
> Crux, http://www.crux.nu) vypada takhle:
>
> #!/bin/sh
> #
> # /etc/rc.d/net: start/stop network
> #
>
> if [ "$1" = "start" ]; then
>     /sbin/ifconfig lo 127.0.0.1
>     /sbin/ifconfig eth0 62.24.73.x netmask 255.255.255.0
> [...]

Chybi vam podpora pro PCMCIA, nemuzete zastavovat/shazovat jednotlive
rozhrani bez toho, abyste se zajimal o jejich nastaveni, nemate tam
podporu ipv6, nepocita se tam s dialupem, nemate moznost rozlisit podle
runlevelu atd...

> # End of file
>
> A to jsem si tam jeste tu cast s restartem pripsal, protoze tam
> puvodne nebyla. Jak tezke je podle vas slozite porozumnet tomuhle
> skriptu? Jak tezke je prepsat ho, aby pouzival misto prehistorickeho
> ifconfigu iproute? Jak tezke pridat do nej nahozeni/shozeni ipv6
> rozhrani? Jak tezke je pripsat do nej trafic shaper?

Jenze to vyzaduje po uzivateli, aby umel psat skripty a pouzivat dane
nastroje.

> A ted si predstavte, ze takovhe skripty mate vsude. Predstavte si, ze
> skript zastavujici sluzbu se ji pokusi zabit podle toho co najde ve
> vypisu ps a ne podle toho, co ma napsano v nejakem svem adresari?
> Predstavte si ze sluzbu spustenou rucne muzete zastavit pomoci
> skriptu. Uzasne, ze? Jde tohle v RH? A jde tohle v ZAKLADNI INSTALACI
> RH?

# /etc/init.d/atd stop
Ukončuji atd:                                              [  OK  ]
# ps ax | grep atd
# atd
# ps ax | grep atd
28243 ?        S      0:00 atd
# /etc/init.d/atd stop
Ukončuji atd:                                              [  OK  ]
# ps ax | grep atd
# /etc/init.d/atd start
Startuji atd:                                              [  OK  ]

Ano, skripty zabiji bezici procesy nejen podle PID ulozeneho ve std.
adresari, ale i podle vypisu ps, viz /etc/init.d/functions.

Zvlastni - pred chvili jste chtel 5 radkovy skript, ted byste chtel neco
komplexniho... ??? Co byste tedy chtel?

> A to neni vsechno. Predstavte si, ze zakadni instalace nekterych
> distribuci -- takova ta obdoba RHckeho ,,minimalni instalace urcena
> pro firewally a routery`` NEobsahuje xfree! Jak uzasny ten svet muze
> byt, ze?

Minimalni instalace neobsahuje XFree. Jsou tam jen knihovny, ktere se
zrejme instaluji kvuli jinemu komponentu.

> Initskripty jsou prosim soucasti jakeho tarballu? Rad bych si je stahl
> v ,,puvodni forme``.

Psal jsem konfiguracni soubory. O tech mluvil i pan kolega na zacatku.
RPM obsahuji vzdy bud puvodni konf. soubor z tarballu aplikace nebo jeho
modifikovanou podobu (modifikace proto, abyste nemusel nic nastavovat
a dalo se to v nejake implicitni podobe spustit - napr. sendmail.cf
atp). Initscripty jsou v extra baliku (a protoze jsou GPL, jsou take
verejne k dispozici v tarballu).

> Gentoo neni prilis ,,cista`` distribuce. Npariklad rc skripty maji
> zavislosti, takze kdyz zastavite logger, zastavi se vam i MTA, coz
> osobne povazuji za jeste vetsi urazku nez kdyz se mne mkfs zepta,
> jestli jsem si jisty.

Jestli myslite tim "cista" Linux from scratch, pak chapu. Kdysi jsem to
pouzival. Ted povazuji psani svych skriptu (s omezenou inteligenci a
Murphyho chybami) za zbytecne plytvani casu (ale jak jsem jiz rikal -
pro nauceni je to skvele).

> V gentoo jde spis o optimalizace na urcity system a legalni problemy
> (gentoo totiz nic nedistribuuje, poskytuje jenom skript, ktery vam
> stahne a zkompiluje dany program, takze se v nem mohou objevit i
> takove veci jako MPlayer, winex a podobne)

Ano, videl jsem jejich Bugzillu. Vetsina zaznamu je (podle povrchniho
pohledu) o tom, ze neco nejde sestavit tak, jak by to melo jit. O
naslednych problemech (tj. chyby uvnitr aplikaci/knihoven) tam toho bylo
(podle meho) malo.

Myslim, ze zbytecne flamesujete neco, co nemusite (protoze jaksi
ukazujete na neco, co existuje, i kdyz tvrdite opak a nebo vlastne
nevite, co byste chtel [jednoduchost nebo komplexnost]).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz