gentoo linux

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Úterý Únor 4 14:13:38 CET 2003

Tue, Feb 04, 2003 at 11:57:40AM +0100, Milan Kerslager napsal(a):

> Chybi vam podpora pro PCMCIA, nemuzete zastavovat/shazovat jednotlive

jak zastavovat zastavovat nebo shazovat rozhrani bez toho abych se zajimal
o jejich konfiguraci?

> rozhrani bez toho, abyste se zajimal o jejich nastaveni, nemate tam
> podporu ipv6, nepocita se tam s dialupem, nemate moznost rozlisit podle

Jak jsem rekl, byl to standartni skript, kdybych ho psal ja, vypadal by
trochu jinak. Pro zacatek bych ho mel rozdeleny na nekolik (net-eth0,
net-eth1, net-lo, net-xs26, net-tc), pouzival by iproute.

Dial-up z initskriptu je IMHO dost velka blbost, alespon dokud
nezavede CTc pripojeni i internetu za pausal.

> runlevelu atd...

Rozlisit podle runlevelu co? To co se na jakem runlevelu spusti snad
resi initttab, nebo skritpy spoustene z nej.

> Jenze to vyzaduje po uzivateli, aby umel psat skripty a pouzivat dane
> nastroje.

Neodpovedel jste mi. Jak slozite je pridal do skriptu starajiciho se o
sit v RH traffic shaping?

> # /etc/init.d/atd stop
> Ukončuji atd:                                              [  OK  ]
> # ps ax | grep atd
> # atd
> # ps ax | grep atd
> 28243 ?        S      0:00 atd
> # /etc/init.d/atd stop
> Ukončuji atd:                                              [  OK  ]
> # ps ax | grep atd
> # /etc/init.d/atd start
> Startuji atd:                                              [  OK  ]

A mohl byste ho prosim spustit, rucne ukoncit a pak zvonu spusti
skriptem?

> Ano, skripty zabiji bezici procesy nejen podle PID ulozeneho ve std.
> adresari, ale i podle vypisu ps, viz /etc/init.d/functions.
>
> Zvlastni - pred chvili jste chtel 5 radkovy skript, ted byste chtel neco
> komplexniho... ??? Co byste tedy chtel?

IMHO je killall komplexni dost.

> Psal jsem konfiguracni soubory. O tech mluvil i pan kolega na zacatku.
> RPM obsahuji vzdy bud puvodni konf. soubor z tarballu aplikace nebo jeho
> modifikovanou podobu (modifikace proto, abyste nemusel nic nastavovat
> a dalo se to v nejake implicitni podobe spustit - napr. sendmail.cf
> atp). Initscripty jsou v extra baliku (a protoze jsou GPL, jsou take
> verejne k dispozici v tarballu).

Myslel jsem to ironicky, protoze neco jako ,,standartni linuxove
initskritpy`` obsahuje util-linux (http://ftp.kernel.org/pub/linux/utils/util-linux/)
a patch kterty z nich udela ty z RH by musel byt dost giganticky.

> Jestli myslite tim "cista" Linux from scratch, pak chapu. Kdysi jsem to

IMHO cista = neobsahujici zbytecne a zbytecne slozite veci

> pouzival. Ted povazuji psani svych skriptu (s omezenou inteligenci a
> Murphyho chybami) za zbytecne plytvani casu (ale jak jsem jiz rikal -
> pro nauceni je to skvele).
>
> [...]
>
> Myslim, ze zbytecne flamesujete neco, co nemusite (protoze jaksi
> ukazujete na neco, co existuje, i kdyz tvrdite opak a nebo vlastne
> nevite, co byste chtel [jednoduchost nebo komplexnost]).

Chtel jste vedet, co je to chaos. Ted to vite :)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

7. Neozbrojená sekta není sektou.
-- Universální pravidla pro sekty