dalsi instance X, resp. jeji konfigurace

zenis na fmph.uniba.sk zenis na fmph.uniba.sk
Úterý Únor 4 12:54:45 CET 2003

Dobry den,

> 1) Jak spravne zajistim start stejneho prostredi (window manager, programy,
> ...) na :1 jako pomoci startx ?
>     Zkopiruju startx dejme tomu na startxAt1 a do tela podstrcim jine
> parametry ? Kam ? Nastavim jine serverargs ?
>     Je mozne nemodifikovat startx a pouze nastavenim nejakych promennych
> dosahnout, aby startx nastartoval X na :1 s vyuzitim jineho konfiguraku?
> Neni pro me zas takovy problem zkopirovat obsah startx a modifikovat jej -
> ale asi bych to udelal "sprasene" (prominte mi ten vyraz). Rad bych to
> udelal spravne.
startx -- :1 -xf86config ...
a ked chcete ten startxAt1, tak:
alias startxAt1='startx -- :1 -xf86config ...'

> 3) Jak obejit omezeni, ze pri spusteni "X -xf86config filename" pod
> neprivilegovanym uzivatelem nesmi byt ve filename absolutni cesta ? Staci
> vyrobit link do home uzivatele ? - Nemohu vyzkouset, v praci nemam k
> dispozici RH 7.3.
> Vysvetli mi nekdo takoveto omezeni ? Kdyz se neco objevi v /etc/X11, proc by
> to nemelo byt mozne pouzivat obycejnymi uzivateli ? Od tohoto to tam je, ne
> ?
To omezenie znamena, ze uzivatelia mozu pouzivat iba tie konfiguraky v
/etc/X11, ale nemozu pouzit svoj vlastny niekde v /home/...
Priklad:
startx -- :1 +xinerama -xf86config XF86Config-4.work
XF86Config-4.work je v /etc/X11 .
Dalsou moznostou je v jednom konfiguraku definovat viacej layoutouv a
pouzit
startx -- :1 -layout tv
(neoverene, este som si nenasiel cas na zjednodusenie si pisania
prikazov)

> Dekuji za pripadne rady.
Za malo
	Tibor Zenis