dalsi instance X, resp. jeji konfigurace

Michal Polák michal.polak na turboconsult.cz
Úterý Únor 4 08:45:16 CET 2003

Dobry den ve spolek,

zrejme jsem neco nepochopil a jdu na problem moc slozite.

Ceho chci dosahnout:
   Spusten jeden X server pro normalni pocitacovou praci, spusten druhy X
server s vystupem na TV.

Distribuce: Red Hat 7.3
Jadro: 2.4.19
X: 4.2.0 ? (nejsem si jist, je to verze sirena s RH 7.3, zadnou jsem
nedoinstalovaval...)
Gr. karta: staricka ATI All-In-Wonder Pro (ATI 3D RAGE PRO, 8MB, AGP)

Tato graficka karta zvladne v jednom okamziku pouze jeden vystup, budu se
tedy mezi X servery prepinat

V jake fazi zrovna jsem:
  spusten X server na :0 pomoci startx
  spusten pod rootem X server na :1 pomoci: X :1 -xf86config
/etc/X11/tvXF86Config &

Pozn: Mozna pouzivam misto parametru -xf86config parametr -config (na veci
to snad nic nemeni).

Vse funguje jak ma, pokud se prepnu pomoci Ctrl+Alt+F8, vidim znamy sitovany
podklad X na sve televizi.
Jeden by rekl, ze vlastne nemam zadny problem. :-)
Jenze mam, dovolte mi tedy nekolik dotazu:

1) Jak spravne zajistim start stejneho prostredi (window manager, programy,
...) na :1 jako pomoci startx ?
    Zkopiruju startx dejme tomu na startxAt1 a do tela podstrcim jine
parametry ? Kam ? Nastavim jine serverargs ?
    Je mozne nemodifikovat startx a pouze nastavenim nejakych promennych
dosahnout, aby startx nastartoval X na :1 s vyuzitim jineho konfiguraku?
Neni pro me zas takovy problem zkopirovat obsah startx a modifikovat jej -
ale asi bych to udelal "sprasene" (prominte mi ten vyraz). Rad bych to
udelal spravne.

2) Jak zajistit, aby mi i tento druhy X automaticky nastartoval pri
runlevelu 5 ? Aby nastartovaly oba X servery samozrejme....
    Link do /etc/rc.d/rc5.d udelat umim, jde jenom o to co nechat spoustet.
:-) Napriklad, aby se dalo prihlasovat.... Pouziji nejak xdm ?

3) Jak obejit omezeni, ze pri spusteni "X -xf86config filename" pod
neprivilegovanym uzivatelem nesmi byt ve filename absolutni cesta ? Staci
vyrobit link do home uzivatele ? - Nemohu vyzkouset, v praci nemam k
dispozici RH 7.3.
Vysvetli mi nekdo takoveto omezeni ? Kdyz se neco objevi v /etc/X11, proc by
to nemelo byt mozne pouzivat obycejnymi uzivateli ? Od tohoto to tam je, ne
?

Dekuji za pripadne rady.

S pozdravem
--
Michal Polak
system programmer, TurboConsult s.r.o.

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have another
glass.