gentoo linux

Úterý Únor 4 16:50:00 CET 2003

On Tue, Feb 04, 2003 at 11:24:41AM +0100, Jakub Maa01 Jirků wrote:
> [...]
> skriptu? Jak tezke je prepsat ho, aby pouzival misto prehistorickeho
> ifconfigu iproute? Jak tezke pridat do nej nahozeni/shozeni ipv6
> rozhrani? Jak tezke je pripsat do nej trafic shaper?
>
> A ted si predstavte, ze takovhe skripty mate vsude. Predstavte si, ze
> skript zastavujici sluzbu se ji pokusi zabit podle toho co najde ve
> vypisu ps a ne podle toho, co ma napsano v nejakem svem adresari?
> Predstavte si ze sluzbu spustenou rucne muzete zastavit pomoci
> skriptu. Uzasne, ze? Jde tohle v RH? A jde tohle v ZAKLADNI INSTALACI
Zakladny problem tvojej argumentacie je, ze posudzujes "riesenie" a
"distribuciu" oddelene. Ty si najprv vyberies distribuciu, a potom neskor pri
rieseni zistujes, ake ma vlastnosti.

Konkretne v sietovani sa vyznam dost dobre, specializujem sa na to, uz som aj
pisal kod pre iproute2 a netfilter. Spravujem niekolko tuctov routrov a
servrov na niekolkych lokaciach. Vsade pouzivam RH. Niektore veci, ktore
robim, jednoducho nijaka distribucia v skriptoch nepodporuje, napr. preto, ze
si to naprogramujem sam. Ale casto to nemusi byt ani take individualne, staci
napr.
/sbin/ip route replace default via nejaka_adresa dev eth0 src nejaka_ina_adresa

V takom pripade si skripty robim tiez sam. RedHat ma velmi prehladnu strukturu
konfigurakov aj skriptov a malokedy mam problemy do nich nieco integrovat.
Obcas pravda najdem bugy, ale nie je to nic hrozne. Na routre mam vlastnu
distribuciu (presnejsie modifikaciu RedHat-u). Mam aj vlastnu infrastrukturu
na updatovanie.

Neviem si predstavit, ze by som mal v jednom subore konfiguraciu a kod
(skript), preto pochopitelne na kazdom pocitaci iny. Potom by sa mi to
udrzovalo omnoho horsie.

> A to neni vsechno. Predstavte si, ze zakadni instalace nekterych
> distribuci -- takova ta obdoba RHckeho ,,minimalni instalace urcena
> pro firewally a routery`` NEobsahuje xfree! Jak uzasny ten svet muze
> byt, ze?
Zrejme ide o nejaku specialitu 8.0. Tu nepouzivam, x.0 preskakujem.

> Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>
Bye,

               I believe the technical term is "Oops!"