samba - sledovani kdo co smazal

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Úterý Únor 4 23:04:04 CET 2003

 > Chtel bych v sambe sledovat kdo co (z windowsu) smazal.
 > Jaky log level nastavit a jak se smazani daneho souboru
 > projevi v logu?
 > Diky,
 > V.

Pokud to jeste potrebujete vyresit, pak moznou pomoci by mohlo byt
vyuziti vfs ("Samba Virtual File System") objektu.

Jak jsem vyrozumel z manualu k Sambe - tak vfs je prostredek, ktery -
pokud je ho u dane share vyuzito - nahrazuje (doplnje/ upravuje) funkce
nativniho API vyuzivaneho pro pristup k souborovemu systemu. Je pak tedy
mozne, ze spodni vrstva, jejiz informace jsou predavany klientovy pres
vfs, neni skutecny souborovy system, ale treba databaze.

Musel byste mit Sambu zkompilovanou s -with-vfs, a k danemu sdilenemu
adresari pridat do conf volby "vfs object" prip. "vfs options".

VFS moduly co jsou primo dodane se Sambou jsou v adresari
samba-X.X.X\examples\VFS\. Jeden z nich, ktery by vami mohl byt pouzit
je modul audit:

"

	audit
		A simple module to audit file access to the syslog
		facility.  The following operations are logged: share
		connect/disconnect, directory opens/create/remove,
		file open/close/rename/unlink/chmod.
..."

Pripadne by se dalo vyuzit i sluzeb recycle modulu :
README.vfs-recycle

"
The recycle VFS module implements a recycle bin for Samba.
Deleted files will be moved to a special directory and
not be deleted unless specified in the configuration file.
It is up to the administrator/user to clean up the files
in the recycle bin.
..."

(Nicmene musim na zaver konstatovat, ze nemam zadnou praktickou
zkusenost ani reference o spolehlivosti vfs subsystemu.)

Pokud to budete testovat, pak napiste jak jste dopadl.

-- Dan

Bojovník všechno přijímá jako výzvu, zatímco obyčejný člověk
to bere buď jako požehnání, nebo jako kletbu.