Tvuj neoblibeny reiserfs ;-)

Neděle Únor 9 22:07:28 CET 2003

On Tue, Feb 04, 2003 at 10:20:24PM +0100, Jaroslav Marecek wrote:
> Mám stejnou zkušenost. Po vzdáleném upgradnutí jádra a několika
> dlaších komponent bylo třeba rebootnout mašinu fyzicky umístěnou ve
> strojovně výtahu, bohužel spojení už nenaběhlo. Takže nezbývalo než
> tam vylézt a kouknout kde je ten pes zakopaný. Problém byl tom, že
> přestože stroj byl korektně rebootnut, proběhl fsck, který narazil na
> nepřekonatelné chyby a vyžadoval ruční spuštění s jinými parametry a
> potvrzováním oprav.  Po provedení už běželo vše zase normálně. Tyto
> zkušenosti nejsou ojedinělé, takže ext3 bych dával jen jako upgrade

Kdybyste si precetl parametry, se kterymi se spousti fsck pri startu,
pak byste vedel, ze rucni zasah je zde zamerne pozadovan, aby fsck
nenadela ze zbytku dat gulas (muzete napr. rucne pouzit zalozni
superblok).

Jako clovek instalujici server do vytahu byste tohle mel (alespon) tusit
a bud:

a) riskovat (a dovolit fsck "natvrdo")
b) neriskovat (a nesvadet to na FS, ale na vlastni (ne)znalost)

> ext2.  Osobně všude dávám reiserfs, který mě nikdy nezklamal a vždy
> bez remcání najel i když byla předtím činnost systému brutálně utnuta
> výpadkem proudu nebo tvrdým resetem.

Mit otevrene soubory z Outlooku (jak pisete o mail pozdeji) nic
neznamena. Problem je v pripade, kdy nejsou dokonceny nektere neatomicke
zapisy na disk. Vzhledem k tomu, ze Linux tusim kazdych 20 vterin vyleva
buffery na disk, by melo byt divne, pokud by tam nejaky problem byl (a
zurnalovy FS se z toho nedokazal zotavit).

Otazka, zda na disku vznikaji nekonzistence, ktere zurnal nepostihne
(kvuli chybe jadra), je neco jineho.

Osobne vsak hodnotim svuj automobil ne podle toho, jak vypada a jak se
chova "bezne", ale jak to dopadne v pripade krize (a to plati nejen pro
auto, ale v jeste vetsi mire napr. i pro vyber parnera). Takze je mozna
zajimave mit babu, za kterou se kazdy otoci, ovsem pokud jsou vyse
zminene kvality uz horsi, muzete casem pekne zaplakat :-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz