Cestina v XFree86 4.3 (4.2.99 nebo co)

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Únor 6 11:24:34 CET 2003

	Dobry den,

pred nejakou dobou tady Kamil Toman psal:

: Rad bych upozornil, ze se blizi vydani nove verze nasich
: nejoblibenejsich Xu. Krom toho, ze bude obsahovat spoustu peknych novych
: vlastnosti, obsahuje mimo jine pomerne hodne zmen v klavesnicovem
: driveru pro linux a *bsd a (konecne!) take alespon z casti vycistenou
: novou konfiguraci xkb.
:
: S novou konfiguraci je mozne psat i takove veci jako napr.
:
: XkbLayout "pc/cz,pc/us,pc/de"
:
: nebo
:
: XkbLayout "pc/us,pc/cz_qwerty"
: XkbVariant ",bksl"
:
: neboli je mozne jednotlive (nove pc/) layouty libovolne kombinovat v
: libovolnych variantach.

	Stahl jsem si XFree86 z betaverze RedHatu "phoebe"
(balik se jmenuje XFree86-4.2.99.3-20030115.0, cili asi pujde o nejaky
snapshot nebo pre-release XFree86 4.3), prelozil ze zdrojoveho RPM
(YUV overlay na Radeonu 8500 funguje, hura!), a ted zapasim s cestinou.

	Jak presne mam nastavit XF86Config, abych mel aspon priblizne
ekvivalent czsk(us_cz_qwerty) z predchozich verzi?

	Mel jsem snahu delat

Option "XkbLayout" "pc/en,pc/cz_qwerty"

Tohle proslo, klavesnice se chovala anglicky, nevim jak prepnout na jinou
skupinu. Zkusil jsem

Option "XkbSymbols" "group(shift_toggle)"

(nebo tak nejak, pisu to z hlavy) - klavesnice prestala fungovat
(xev psal pro kazdou klavesu NoSymbol), a to aniz bych stiskl shift+shift.
Zkousel jsem "XkbVariant" misto "XkbSymbols", chovalo se to podobne.

	Zaroven by me zajimalo, jak tohle napisu ne pres XF86Config,
ale pres setxkbmap (nebo pro nove mapy je treba jeste neco jineho?).
"setxkbmap pc/cz" nadaval, ze to nemuze zkompilovat.

	Diky za jakykoli tip v teto veci.

	Jinak nastesti se zmeny v XFree86 temer nedotkly mych patchu
pro praci na druhe hlave, takze i s temito XFree mi funguje dvouhlava
konfigurace (2 klavesnice, 2 mysi, 2 graficke karty, 2 monitory, 2 uzivatele).

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|