SB Live 5.1! a AC3

Milos m.sifalda na pod.cvut.cz
Čtvrtek Únor 6 19:25:05 CET 2003

Zdenek Kabelac wrote:

> [...]
> nejaka aparatura - ten   ac3dec ktery zminujete je totiz
> minen tak ze  prenasi data digitalne az do prislusneho
> strojku (v mem pripade to byla Yamaha)  a ta uz rozsvisti
> logy Dolby Digital a hraje jak vino...
>

> Co chcete asi vy je neco zcela jineho - vy proste potrebuje
> rozdekodovat AC3 v pocitaci a prenasi 5+1 kanalu do bednicek -
> protoze AC3 je paketovy format a na jeho prenos staci
> 1 stineny drat :)  - pokud by bednicky mely dekoder
> DolbyDigital tak by na sobe mely digitalni vstup (cinch
> pripadne optiku) a neotravovaly by uzivatel s 6-ti jacky :)

ne 3 x stereo jack :-)

> Na rozkodovani do 6-ti kanul by liba52  mela bohate stacit
> a myslim ze v mplayeru je i kod ktery techto
> 6 kanala rozjede do /dev/dsp /dev/dsp1 /dev/dsp2
> (teda nevim ted presne jak moc je SBLive5+1 podporovana -
> ja mam jen klasickou starou 4kanalovku - tam mam /dev/dsp
> a /dev/dsp1)

Tak už mi filmy v mplayeru chodí správně do 5+1 pomocí v manu nepopsaného
parametru "-channels 6", využívá se liba52 nebo libac3 - podle filmu, ale
proč nechodí a52dec resp. ac3dec netušim nicméně je to věc, která mě již
netrápí.

Miloš

PS: mam taky pouze /dev/dsp a /dev/dsp1, tj. kudy ten zvuk chodí je mi
záhadou :-)