amater pise zalozni skript

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Únor 7 12:52:50 CET 2003

Zdar,

rozhodl jsem se zacit zalohovat nektere adresare. Napsal jsem tedy
skript volajici "tar czf /zaloha.tgz /var/spool/mail". Pustil jsem to a
tar mi rekl "koncim, protoze nekdo mi pod rukama zmenil soubor
/var/spool/mail/pstehlik".

Letmo jsem probehl man taru a nic jsem nenasel, tak jsem se chtel
zeptat, jestli je mozne taru nejak naznacit, at se se zmenami souboru
pod rukama pokud mozno elegantne vyrovna, anebo jestli je nutne A)
zkopirovat mu kazdy soubor predem nekam, nebo B) zastavit po dobu zalohy
SMTP, POP3 a IMAP nebo C) prestat vymyslet vymyslene a radeji zacit
zkoumat, ktery hotovy balik pro zalohovani by byl dost dobry pro me
pouziti.

BTW, uz jsem se po nejakych backupech v debianu dival, ale vsechno mi
prislo uz prilis vyperlickovane, slozite, a jednoduse neovladatelne. Ten
muj skript ma 5 radku a funguje skvele - teda pokud zrovna nekdo nedela
neco s postou (nebo s CVS, ktere taky zkousim zalohovat).

Diky.

Petr